måndag 21 mars 2011

Grattis BlåRosens Glitter!

Hej på er!
I går var det Malmö internationella utställning och jag var där med min familj för att enbart titta på mina älskade Landgoldare.

För dem gick det väll så där på utställningen, men desto bättre gick det för Lillens dotter BlåRosens Glitter som faktiskt fick cert och blev BIR!
Oj jag är stolt, för det är ju vår älskade SE UCH KULLARNAS ÅTRÅVÄRDE ÅRVAR alias Lillen som är pappa till henne och hennes bror Granit som också ställdes!
Grattis än en gång!!!

Här kommer lite kort från utställningen och sedan blir det lite roliga kort på valparna som i dag den 21 mars är 17 dagar gamla.
Föresten har de ätit sitt första mål fast föda i dag och MUMS det var gott!!!

Lite kort från söndagen:
Här är fadern till Power kullen, vår stolthet( ja nu är jag ju stolt över alla mina Landgoldare)
SEUCH Landgold Sound Of Ludwig:



















Han var på ett jätte fint humör och pussade mig över HELA huvudet!
Här ställer Stina honom:















Tycker att det är ganska läckert att kunna släppa kopplet på hunden på det viset!

Här är hans halvbroder Landgold Magic Disco:

















Står också snyggt och UTAN att någon håller i honom!
Läckert!

Här är hans matte Catta och Disco i ringen:
















Här är Syster Yster Landgold Sound of Landola eler Vilda med sin husse Eskil i ringen:















Domarna står och diskuterar hunden i ringen!
DETTA ÄR ETT REGELBROTT!!!
De får inte diskutera en hund gemensamt på detta sätt!
Många misstag begicks denna dag av domaren och den domaren som är där för att utbilda sig!
Något irriterad blir man när de inte kan vår ras standard ordentligt!
Nä nu skiter vi i det!
Jag har fler underbara kort att visa:
















Lillens dotter BlåRosens Glitter som blev BIR och fick sitt andra cert denna dag.
Här är hennes kullbror BlåRosens Granit även kallad Lilleman:















Här står vi efter utställningen med Lillens avkommor:













Landgold Magic Disco,Blårosens Granit, Landgold Sound Of Ludwig och Landgold Sound of Landola.
Jag är så otroligt tacksam för alla fina valpar min älskade Lillen har varit med och avlat fram!
Så stolt!!!
Tack Catta, Stina, Eskil för att ni ville ställa upp på bild och tack Louise( som är delägare i BlåRosens kennel) för att du tog kort.

Här hemma växer bebbarna på sig bra!
De har blivit roliga små individer som nu är uppe på benen och börjar att hitta på lite rackartyg med mamma Ängla och varandra.















Sova är gott....
Chanel är uppe på benen:















Chixie,Champion och Chicago:















Charmony och Chippendale( hane som söker ägare)















De två är ALLTID tillsammans....

Chicago:















Nästan som man ser:-öh va vill du???
Chanel igen:















Chips:






























Chixie och Charmony sover i hop.
Champion fajtas med sina syskon:















Tyvärr tog batterierna slut i kameran IGEN!!!!
Men Mats skall ladda den andra kameran i morgon, så jag skall ta kort på enbart valparna 1 och 1 i morgon!
Må gott nu och ett sista kort blir det i dag på...
Nallen Disco:



















Kram från Ninna med valpar och älskade vovvar på LANDGOLD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar