måndag 27 december 2010

God fortsättning!

Hej på er!
Hoppas att ni alla är riktigt gott uppstoppade i era magar av god jul mat!!
Det är vi här på Landgold, haha!

Det har inte blivit någon parning ännu mellan Ängla och Ludwig, men de jobbar på det i fulla muggar!
Det är så att Ängla är inte mogen ännu utan bara retas med honom.. Stackarn, vi av det kvinliga könet kan ju det har jag förstått!!
Vi håller tummar och tår att de får sin älskog inom de näsmaste dagarna.

Nu i kväll hade jag ett givande samtal med Matilda på Aquaseers och hon skällde lite på mig att hennes julkort som hon skickade mig i början av december inte kommit in och det ber jag så mycket om ursäkt för!
Här är det:



















Tusen tack Matilda och Martin för jul kortet!
Maya var en mycket vacker flicka och jag förstår att ni saknar henne djupt.
Men ni har en fin Landseer flicka hemma på er kennel som jag tror kommer att tillföra er mycket fina valpar i framtiden!
PLUS att er Zeke är JÄVLIGT snygg Golden Retriever hane!

Vi fick också ett jul kort från Landzeroz kennel dagen före julafton och jag tackar er på kennel Landzeroz för kortet!
Det gläder mig!















Vacker bild tycker jag!!
Här hemma har vi haft en mycket lugn jul måste jag säga.
Stina har varit här med Ludwig under julen och de har uppvaktat varandra annars har vi bara varit!
Vi delade så klart ut julklappar och så klart fick alla vovvarna var sin.
Lite kort:
















Ängla med sin jul klapp.
Här är Lillen med sin:
















Han väntade med sin julklapp, tills han såg vad de andra fick, då gick det fort att riva upp paketet....
Här njuter Fame av sin julklapp:















Hon brydde sig inte om att ta bort pappret hon...

Här sitter Flisan med sin julklapp käckt i mun gipan:















Hon gick runt med sin jul klapp lääänge hon!

Linus var själa glad för sina jul klappar:















En hel kartong med klubbor!!
PLUS mycket mer! Men klubborna har varit en favis....
Jag fick en borste av Mats och barnen till hundarna. Den är skit bra måste jag säga.
Den heter Furminator och tar under ullen samtidigt som den kammar över pälsen.
MYCKET bra uppfinning!

I går på Annandagen var Mats äldsta dotter här med sin sambo och blandis Chihuahua  Zarah.
Haha som jag skrattade åt Lillen för han kunde inte komma riktigt underfund med denna lilla varelse!
Här är ett kort när han försöker få lukta henne i baken:
















Man ser bara nosen på Lillen eftersom han inte får plats mellan soffan och stolen.
Zarah förstod detta fort så hon tog sin tillflykt dit när de var för närgångna mot henne.
Här kollar Flisan in Zarah:















En jätte och en dvärg...
Såg så roligt ut!
Här sitter Cornelia med Zarah i knät:















Tänk vad kul det hade sett ut om våra Landseer suttit så!
Haha!

Jag tog foto på Stina i dag när hon myste med Flisan och Fame:















Här står Fame och spanar på Ängla och Ludwig som är ute i trädgården och vänslas:















Hon undrar varför hon inte får vara med och leka...
Det blev Landseer överallt kändes det som när Ludwig skulle gå hem:
















Tjena syrran säger Ludwig när han hälsar på Flisan.
En häftig känsla att ha så många svartvita goingar under ett och samma tak!
Vi får hoppas att en parning kommer till nu inom de närmaste dagarna.
För kemin mellan Ängla och Ludwig finns där!
Tack Stina för att du vill komma så till mig varje dag!
DU ÄR GULD!!!!

En hälsning från Oscar( Landgold Magic Blues) har vi också fått.
Här myser han:













Hans matte hade också skickat med vackra kort från en dag på isen, men de slarvade jag tyvärr bort och delitade!
Så arg jag var på mig själv!
Jag hoppas att de kan skicka dem till mig i gen för det var väldigt vackra kort!
Men ett kort lyckades jag hämta tillbaka  och det var detta då Oscar sitter fint framför granen:




















Tusen tack Kirsten och Kjeld för korten och att ni berättar hur er vardag ser ut med Oscar!
Det betyder så mycket för mig!

Fames uppfödare har skickat mig dessa kort.
Det första är på Fames mamma Lilly:



















Och detta är på Fames halv syster Eleanor:



















Visst är de vackra!
Thank you dear Carolyn for this pictures!
See you soon love!

Nu avslutar jag för i dag.
Kommer in med mer info i morgon hur det går!
Kram från Ninna med vovvar på Landgold kennel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar