söndag 2 januari 2011

Parning!

GOTT NYTT 2011!!
Äntligen i dag blev det parning i dag mellan Ludwig och Ängla.
Det var i dag de kände för att ha lite älskog!
Men vi fortsätter så länge de har lust, så att vi har dubbla chanser att det tar sig i Änglas mage.
Här är lite kort från uppvaktningen och sedan hur de sitter i hop.



















Kom i gen nu då säger Ludwig!
Och vips satt de i hop:



















MMM vad gott!!!!
Här är från andra hållet:



















Håll nu tummarna att även vi på Landgold får bebisar i mars!
Är ni intresserade av denna kull så är ni hjärtligt välkomna att höra av er till mig!

I går var det ju nyårs dagen och vi hade spelat på nyårs aftonen.
Man blir lagom "groggy" i huvudet dagen efter när man spelat till 02:00 på natten.
Många tror ju att man bara spelar och sedan är jobbet gjort, men man skall packa in och packa ut och fara hit och dit i vårt avlånga land.
Nu hade vi turen att vara nära i Höör denna nyårs afton, så vi var hemma ca 05:00 på morgonen.
Jag kände av i år att man inte har lika mycket ork som man har när man inte är med barn, så för att klarna i bollen gick jag och Robin med hundarna på en lååång promenad i går em.
Det var väldigt skönt faktiskt.
Robin tyckte vi skulle ta lite kort, så dessa blev det från vår promenad:



















Robin hade Flisan och Fame.
Här är ett kort till på våra vackra töser:



















Hej mattes hjärtan!

Här är jag med Lillen och Ängla:



















Hua det var kallt, men det är en härlig känsla när det biter i kinderna!

Vi stannade utanför vår lokala Ica affär, då kom en kvinna och sade:
Oj så många hundar!
Alldeles för många!
VA????? Sa jag, vad då för många?



















Om vi hade haft 4 små hundar, hade man fått samma reaktion då?
Jag tycker att det är häftigt att ha dessa hundar och kunna stå och hålla 4 hundar i koppel utan att de änns märks!
TUR att vi skall snart hämta Amidelle( på fredag den 7 januari) så jag får en älskad Landseer till!!!
Det pirrar i magen, för jag har ju väntat i 8 månader nu!
Åh vad vi längtar!

Nu önskar jag er en fin 2;a januari och kram på er alla!
//Ninna

1 kommentar:

  1. Åh, va spännande. Bara att hålla tummarna nu då :o) God fortsättning!

    Kram

    SvaraRadera