lördag 4 december 2010

Så gott med grillat!!!

Hej på er!
Japp, ni läste rätt!
I kväll har vi grillat kött på grillen!
När jag berättade för barnen vad vi skulle ha till middag, skakade Pontus på huvudet och utbrast:- Mamma du är bra knasig du!
Äta grillat kött 4 dec!
Ja varför inte? Grillat kött är ju gott året runt eller hur?
Här är lite kort på detta:















Medens jag grillade kött myste Lillen i snön:





















Mats sade att han var tvungen att ta bild bevis!
Haha, detta har jag aldrig gjort under våra 8 år tillsammans, så han var glatt överaskad!
Visst är det härligt att nya sidor kommer fram???
Lillen busade så häftigt i snön så jag asgarvade!
Han är häftig vår Lillen!

Flickorna fick inte vara med ute, när jag grillade eftersom de inte fattar att grillen är farlig.
Jag kan berätta att ungsbakad potatis, nygrillat kött och en god grönsallad var himmels gott!
Nu längtar vi till sommaren allihopa!
För då kommer vår bebis att födas!
Yes, vi skall ha en bebis( människo bebis) jag och Mats.
Detta ser vi jätte mycket fram i mot och att fyr benta bebisar också kommer att födas och växa upp här hos oss på kennel Landgold.
Ängla är på väg att börja löpa så vi håller tummarna att hon och Ludwig får en fin kull valpar i februari 2011.

Vi har tagit kort på Fame:















Hon tycker INTE om att stå på det halkiga golvet, så kortet ger henne ingen rättvisa alls tycker jag...
Men hon är vår lilla fis här hemma och vi älskar henne mycket!
Här sitter hon:



















Och än så länge kan hon komma in under bokhyllan( nätt och jämnt)...















Lagom till julen åker vi och hämtar Amidelle i Estland.
Oj, vad mycket spännande det kommer att hända 2011!

Jag ser så ljust på framtiden!

Kram på er alla och fin lördag kväll önskar jag er!
Kram Ninna

4 kommentarer:

  1. Men vad roligt att läsa !! Grattis och lycka till med bebis !!
    Önskar er en riktigt trevlig andra advent !!
    Många kramar Anette...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Men så kul! Grattis med allt! Och lillen är också för söt i snön...! Kramar från oss! Malle, Peter, trolle

    SvaraRadera
  3. Hej vännen. Tänk att du alltid ska chocka med nyheter så fort man öppnar din blogg. Vad roligt att ni ska få en bäbis. Ni har då alltid 1000 järn i elden. Kramar från Kicki & Chilla som snart ska ställas ut i Älvsjö :-)

    SvaraRadera
  4. Ha ha vad roliigt! Jag misstänkte nästan detta efter dina senaste kommentarer på FB.... Vad kul att ni skall få en bebis! Grattis grattis och kram på dig =)

    SvaraRadera