fredag 22 mars 2013

Mys!

Hej på er!

I dag har jag haft lite att göra med att en tidning kom hit och gjorde ett hemma hos intervju med mig.
Det var spännande att få vara med om och så klart gick jag igång när jag fick berätta om mina älskade Landseer, valparna och min orkester som de flesta av er vet att jag och min man äger.
Det var väll egentligen det de ville intervjua mig om, men vill man veta saker om mig ,är ju inte bara musiken och bandet min stora passion utan också mina hundar och mitt intresse för rasen en stor passion!
Mina båda intressen gör ju mig till den människa jag är!
Men kul var det och det blev så klart ett foto på mig med 2 av valparna som också kommer att publiceras i tidningen lagom till min födelsedag den 9 april då jag blir 1 år äldre...

Jag har varit hos pappa Trolle i dag för att göra honom vacker inför utställningen på Lördag i Malmö.
Måste bara säga att denne vackre Landseer kille är både lugn, klok och så fruktansvärt snäll!
Han lyfte på benen när jag bad om det, i mellan åt ville han ge mig en puss när han fick tillfälle och fast han tyckte att jag nog var ganska jobbig lät han mig borsta och hålla på!
I bland hugger det till i hjärtat då likheter mellan honom och hans pappa Lillen kommer fram! Han tittar lika dan't som Lillen gjorde, pussar lika som han alltid gjorde, tassen i knät är också en gemensam grej!
Lillen har lämnat likheter med sina avkommor i alla och vår vackre avkomma Landgold Sound of Ludwig är lik sin pappa i många avseendet, det kloka, maffiga, hans snälla sätt som han i sin tur delat med sig till sina avkommor!
Vilda, Mapex, Chevy har lämnat sina bra egenskaper till sina valpar och förhoppningsvis kommer Flis, Impala, Mello, Chixie och lilla Trolla lämna sina!

Vilken lycka jag har att få ha så många fina avkommor av alla mina tikar och kombinationer!
Det har krävts planering,lycka, förhoppningar, skratt, oro och i bland många tårar, men det är helt klart värt det!!!
Alla är ju helt otroliga i mina ögon!
Sound of, Famous, Golden Boys, Magic, Power of och nu Trolle kullen har alla något gemensamt!
De är LANDGOLDARE!!!


I kväll tog jag upp Tulla och satt med henne i knät! Då passade Robin på att ta kort på oss!
Den delar jag gärna med mig av och även ett kort på Troll ungarna som nu sover gott i valp lådan!
Önskar er en fin fredag!!
Kram Ninna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar