måndag 4 mars 2013

Grattis älskade Power kullen 2 år!

Hej på er!

I dag den 4/3-2013 blir min älskade Power kull 2 år!!
Hipp hipp hurra!!!!

Jag hade sett fram i mot denna kull så mycket och vi vakade över Ängla natt och dag den sista veckan.
Morgonen den 4 mars var det dags.
Men det gick inte smärtfritt som vid Famous och Magic kullarnas födelse för Ängla, eftersom en liten filur vid namnet Chips ville födas lite fel!
Så vi fick åka in vid 08:00 till Tygelsjö veterinär klinik och mamma Ängla fick genomgå ett kejsarsnitt!
Jag fick reda på att det var 7 st. valpar, men troligen skulle den förste gynnaren vara död, eftersom han legat så länge utan foster vatten.
Så när jag hörde från operations salen att den förste valpen tjöt av ilska rann mina tårar av lycka!
Jag studsade upp och ned så mycket att de beslöt sig att komma ut med honom,( jag var ju trots allt i 6 månaden med Oliver, så de ville väll inte risker att jag skulle föda förtidigt) så att jag själv fick gnugga lite mer liv i rackaren för att bli lugn!
Det var Chips som föddes först!
Sedan kom de ut på rad och jag döpte dem till:
Chips, Chicago, Chippendale, Champion, Chanel, Chixie och Charmony.
Här ligger de bara ett par timmar gamla!

 
 

















Mamma Ängla är ju en super mamma och tog sina valpar till sig med en gång!
Jag hade en del tårar och bekymmer med lille Chips som ett tag faktiskt inte såg ut att vilja vara med, men han växte på sig bra!
Han påminde mig om sin fader, som också var minst i kullen och sedan jisses vad grann han är!
Älskade Ludwig!
Ludwig finns ju att titta på under fliken hanar på min hemsida!
Här är ett kort på valparna när de blev lite större:



















Jag har i dag fått kort från de små gynnarna som inte är så små längre utan fullvuxna vackra Landseer hundar!
Först ut är Landgold Power of Chips som heter Sven:



















Han har alltid något i sin mun hälsar matte Ann!
Här är Landgold Power of Chicago som heter Nemo:















Nemo älskar att gå på promenader med matte Charlott och husse Kristian!
Landgold Power of Chanel:



















Lilla damen har blivit stora syster till ett lite människo barn och tar detta på största allvar!
Just nu driver hon matte Camilla till nervöst sammanbrott med att INTE lyda!
HM... Skärpning unge!
Landgold Power of Charmony som heter Maja:

















Hon älskar allt vad bollar heter( lika som sin mamma Ängla, syster Flisan och syster Impala) och äntligen har matte och husse börjat att få lite ordning på fotbolls stjärnan!
Hon är också blogg stjärna!

Jag har tyvärr inget nytt kort på Landgold Power of Chixie men detta är ett fint foto:















Jag har heller inte fått något kort på Chippendale, men jag hoppas att han mår bra!

Mina tankar går ju naturligtvis till hjärtat Champion som inte fick leva så länge!
Detta kort på Lillen och Champion är så jag vill tänka på att de är tillsammans i hund himlen:



















Farfar Lillen och Champion tillsammans!
Jag älskar er allihopa mina älskade ungar!!!

Nu väntas ju en ny kull och jag vill bara dela med mig att Amidelle är pigg och äter jätte bra!
Hon tycker dock att det är ganska jobbigt just nu att sitta och ligga!



















Det är inte många dagar kvar!
Det finns fortfarande chans att tinga ur denna kull!
På fredag den 8 mars är det dags för födelse!
Stor kram på er!!
// Ninna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar