onsdag 7 september 2011

Min lilla Fame....

Hej på er!
Har precis kommit hem från Malmö djursjukhus och har en stor KLUMP i magen....
Jag fick tidigare i dag åka in till Malmö djursjukhus med Fame som fick diagnosen Pyo och förändringar på bägge äggstockarna.
Så i morgon kommer hon att opereras och jag hoppas så att det skall bli bra.
Hon är kvar där över natten för att få mediciner och förberedas för morgon dagen..

Jag tänker så klart också i avels syns punkt att detta är ett stort steg tillbaka för mig som uppfödare, eftersom jag hoppas på att Fame skulle kunna föra in lite nya blodslinjer till vårt land.
Mycket planering går nu i intet, men bara hon blir bra får vi ta nya tag och hämta hem någon ny import kanske nästa år.

Nästa vecka hälsar vi i allafall hem Rind som är Landgold Sound Of Landolas( Vildas dotter) och Fames halvbror Connor Wom Wulsbergs dotter från Landvild kennel.
Det ser vi mycket fram i mot!

Det är ju en liten klen tröst att Fame och Connor har gemensam mamma och där får jag behålla en liten del av det jag ville vidarutveckla i Sverige.
Sånt e livet, men jag sörjer de valpar som aldrig blir pga av dessa sjukdomar Fame hade och att min hund har haft så ont!
Men hon skall bli 100% frisk och det är det som räknas!!
Må gott och återkommer om hur det går för "Femman" i morgon!

3 kommentarer:

  1. Nej men nu tror jag..sicket skit...nu får det vara slut på allt gumman<3 kram

    SvaraRadera
  2. Usch vet precis hur de känns. Fick operera Busan akut i tisdags för hon hade fått livmoder inflammation. Var på undersökning kvart över två och klockan tre låg hon på operation. Håller tummarna för att allt går bra och din vovve blir pigg och kry.
    Kram Sandra & Busan

    SvaraRadera
  3. Ja, man vet aldrig vad som ska ske, men nu hoppas vi att hon sk bli bra iaf. Och att du får hem en frisk hund. från Kennel Landzeroz

    SvaraRadera