tisdag 30 augusti 2011

Höst!

Hej på er!
Sommaren( ja nån sommar har det ju inte varit i år enligt mig i allafall) går mot sitt slut och höstens gula löv och kallare väder är på ingång.
Vi har massa med skojigheter att se fram i mot här på kenneln hoppas jag och men först blickar vi fram i mot Sofiero utställningen den 11 september.
Nu löper både Flisan och Fame och alla mina hundar har fällt av sin päls, men vi hoppas i allafall på några bra kritik lappar!
Sedan blir det lite andra utställningar och förhoppningsvis bra placeringar!
Nästa år är det utlandet som gäller för oss och det skall bli skoj att få ställa mina flickor och pojke runt om!

I helgen var det inoff på brukshunds klubben i Örkeljunga och där var Landgold Power of Chixie som ägs av Blå Rosens kennel och min egen/samägd med Gitte ,Melody som representerade vår ras.
Chixie vann klassen över Melody. Jag är mycket nöjd med båda "mina" flickor och sänder mitt grattis till BlåRosens kennel som ser ut att ha en ljus framtid till mötes i Landseer uppfödningen( ja de har ju Landgold hundar!!!)!
Här är kort på Melody:















Älskar valpar när de är runt 6 månader! Skit kul att titta på! Lite för långa där och höga där osv, men ack vad underbart det är med en Landseer!
Här ligger hon och käkar på en pinne:



















Underbara lilla skrutt!
Tack Gitte du är underbar!

Pernilla som är Impalas fodervär har skickat dessa kort:

















Hon skall då ALLTID visa baken denna tös!
Här leker hon med sina kompisar:













Jag tycker det är ett underbart kort!

Nu är det klart att Impalas parning med Aik Von Fidelis är ok.
Jag kommer att lägga ut kort och alla data under planerade parningar. Det är meningen att Impala skall sätta i gång löp slutet av oktober början av November och då far vi i väg till Tyskland och parar.
Är ni intresserade av en valp, ja hör av er redan nu!















Här är snyggingen! Så klart HD/ED fri och OCD fri!

Jag har fått kort från Danmark och Landgold Magic Blues som heter Oscar:













Älskar denna hund! Han är så lik sin pappa han med som alla i Magic kullen är!
Tack för korten!
Här är han i huvudform:



















Nalle bebis!!!

Ett kort på Oliver kan jag ju inte heller motstå att visa så klart:



















Mammas lille plutt!!
Ha det nu gott och stor kram på er!!!
Ninna med vovvar på Landgold

1 kommentar:

  1. Hej.
    Jag är otroligt stolt över Melody. Bilderna gör henne ingen rättvisa.

    Du är bara så bäst Pernilla.
    Kram

    SvaraRadera