onsdag 25 maj 2011

Grattis Ludwig till BIM i Tyskland i Clubshow!

Hej på er!
Har inte hunnit att skriva förrän i dag, men jag tror att det går bra i allafall!

I helgen var det en riktigt stor helg för min kennel Landgold i nationella och internationella sammanhang!
SE UCH N UCH Landgold Sound of Ludwig med matte Stina var inbjudna till VLDs Clubshow i Tyskland och där blev han Bästa hane och fick CAC!
Detta skall ni veta är en riktig storhet att knipa denna första placering av alla tyska hanar!

Jag är jätte stolt!!!! Grattis Ludwig och Stina till detta!!!
Har inte fått foton än från utställningen, men det lägger jag så klart in när de kommer!!!

Sedan fick sms från Louise som är delägare i BlåRosen`s kennel att Lillens son och dotter
BlåRosen`s Glitter blev BIR och BlåRosen´s Granit BIM med cert och annat fint i utställnings meriter i Hässleholm på den int utställningen där.
Här står Glitter så fint:














och här är kullbrodern Granit även kallad Lilleman efter sin pappa Lillen:












Super grattis!!
Även deras syster BlåRosen`s Glimma knep ett excellent och blev 3 bästa tik! Grattis Annelie och Niklas till detta. Tyvärr har jag inga kort på henne!
Det är så härligt att se att Lillens avkommor går så bra.
Han var något speciellt vår Lillen eller hur?




















Saknaden efter honom är så stor och tung!

Vi har ju vårt nya tillskott Melody att glädjas åt och hennes morfar är ju Lillen och vår älskade Aimee`.
Här är hon:






 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och vår Landgold Power of Champion alias Tyson:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag ser ljust på framtiden på kennel Landgold med vackra hundar.
 
Flisan har tyvärr blivit skadad i sitt öra och fick genomgå en operation i Måndags.
Men vi hoppas att vår tös blir helt frisk.
Så här ser hon ut just nu:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stackars vår lilla tös!
 
Vi har fått kort från Landgold Power of Chicago som numera heter Nemo:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Titta så fin han är!!
 
Och hans bror Landgold Power of Chips som heter Sven i tilltals namn har blivit en front figur i Kävlinge kommun!
Klicka på länken så får ni se!
http://www.kavlinge.se/toppmeny/miljonatur.4.511441921072817370a800037101.html
Här sitter Sven:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Han har många kompisar där han bor!
 
Nu önskar jag er en fin dag och nut av dessa vackra kort!!
Skicka mig gärna kort via e-mail inte mms, för jag har svårt för att ladda ner dem.
Kram Ninna

1 kommentar:

  1. Grattis Ninna. Det är du värd. Lev och sug på framgångarna. Sköt om er. Hoppas att Flisan kryar på sig snart. Kennel Landzeroz.
    www.kennellandzeroz.com

    SvaraRadera