torsdag 2 juni 2011

Lite nytt!

Hej på er!

Jag hoppas att ni njuter av livet och vår/sommaren som äntligen i allafall här i Skåne har infunnit sig!

I går var det tränings dag för Robin med Stina, Mozart och Ludwig.
Flisa är fortsatt dålig i sitt öra och har urinvägs infektion, så det blev Fame som fick sig ett tränings pass med Robin.
Man skall inte träna sjuka hundar och det är bra för både Fame och Robin att träna i hop med Stina och hennes expertis...
Du e guld Stina och lycka till på söndag med Ludwig i Tyskland! Jag håller tummar och tår för att det blir ett CAC till för Ludwig!!

Här står Robin i utgångs position med Fame:
















Som störelse moment hade vi Mozart och Ludwig, vilket Fame inte brydde sig ett dugg om utan kom direkt på inkallning:
















Mozart och Ludwig:



Det gick som jag skrev gallant och vi är mycket stolta över både att Robin är duktig och att Fame är så duktig hon med!
De tränade på i ca 1 h på olika saker och jag tog lite kort på Ludwig och sedan höll jag mig ur vägen....
I bakrunden se ni hur Robin jobbar med Fame.




















Här står Robin med Fame:















Ludwig vilar ut( det ä såå jobbigt att vara störelse moment!!)















Denna blicken känner jag igen:















Här har han precis samma goa blick som sin pappa Lillen hade.
Vi saknar vårLillen så mycket.
Han vilar i trädgården under en ek. Precis som Ferdinand, som han var vår älskade Lillen.

I dag har vi varit på Gentlemannadagen på Jägersro.
Vi hade enbart med oss Amidelle eftersom  Flis är dålig ville vi inte ta med henne och lämna henne hemma ensam, så Fame var hemma med henne som sällskap.

Här sitter jag och Amidelle och njuter av värmen och solen:




















Ja ni ser magen är ganska stor nu och det är inte långt kvar till vår människo bebis kommer!
Här åker Linus karusell:



















Det var bra träning för Amidelle att visstas i en bullrig miljö med mycket folk och hon klarade detta gallant.
Här är hon klädhängare:



















Det brydde hon sig inte heller om...
Skall hänga på henne en klövjeväska nu som träning när vi skall ut på promenad.
Linus i en ballong:



















Han tyckte så som vi att dagen varit helt jätte kul!
Vi avslutade med att titta på Bert Idolffs ork som promotade för sin cd.
Så får man jobba som dansband. Vi har också gjort sådana här spelningar!
Undrar vad Monymakers killen fick i gage för att spela 3 låtar och riktiga musiker som BertIdolffs fick för att spela 1 h?
Kan tänka mig att det var STOR skillnad!




















Vi har fått kort från Power kullen och Nemo som heter Chicago i stamtavlan:



















Han hjälper sin matte i trädgården:















Underbara kort! Tusen tack för dessa.
Sedan har Chanel med matte Camilla och husse Peter sänt oss ett par vackra kort, men jag väljer att bara lägga ut ett här i kväll:














Ett mycket vackert kort!!
Tusen tusen tack!!!

Jag vill sända Eddie och Anette på Landzeroz kennel mina djupaste tankar och beklagan över att de mist sin avels hane Nestor.
Jag vet hur ont det gör och vill säga att jag tänker på er!!

Nu önskar jag er en fin helg och förhoppningsvis kommer jag snart att bli 4 barns mamma...
Jag finns på mobilen om jag inte är hemma, för här skall värkar sättas igång nu!
Puss och kram Ninna med vovvar på Landgold kennel!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar