torsdag 23 juni 2011

Glad Midsommar på er!

Hej på er!
GLAD MIDSOMMAR PÅ ER!!!
Jag ber om ursäkt för att jag inte har uppdaterat bloggen, men tiden räcker inte till som små barns mamma!
Jag tycker att tiden bara springer i väg här mellan matning, pumpning , blöj byten och mys med lill killen Oliver. Jag har ju glömt hur mycket jobb och kärleks bekymmer det är att ha en liten nyfödd bebbe!!
Sedan skall ju mina andra söner och hundar ha sitt. Så dator tid existerar inte för mig....

Att ha en kull valpar är MYCKET enklare än att ha en liten nyfödd det kan jag lova!!!
Haha, men det är lika underbart mysigt med bägge delarna...

Vi var på barn hjärt mottagningen i tisdags , då Oliver blev 2 veckor för att få reda på om Olivers blås ljud var farligt.
Vi fick beskedet att det nog troligen kommer att växa bort inom 2 månader och jag hoppas verkligen att vår älskade lille kille slipper att opereras för detta.
Man oroar sig ju och det tar mycket kraft av en.

Här är ett kort på Oliver från i dag:




















Han är så söööt, men jag är ju partisk!!!

Vi har i dag varit på besök hos Guccis matte Nina och Frank.
De fick en dotter för 5 veckor sedan och hon är bara så bedårande söt liten kicka!
Här är ett vackert kort på Nina och hennes lilla dotter:



















Det är också LOVE!!!!!
Jag skäms för jag tog INGET kort på Gucci i dag!
Men jag fick mig en chock när jag kom till dem, för jag tyckte att det var Lillen som stod framför mig.
Han är så lik sin pappa Lillen så det gjorde ont i mig av saknad efter vår pojke.
Men som jag skrivit förut måste livet gå vidare och jag ser honom i varje avkomma och nu även i hans barnbarn....
Tack Nina för en mysig stund och vi ses nästa vecka då SKA jag ta kort på Gucci!!!

Vi har fått kort från Chixie ur Power kullen i dag:












UNDERBART!!!
Vi ses snart liten tös och tusen tack Louise och Ann-Britt för kortet!

Chips som heter Sven har skickat dessa kort genom sin matte Ann:
















Samma blixt som Sven har uppe på huvudet hade hans farfar när han var valp...
Han är såå underbar!!
Här leker han med sin kompis Lennart:
















Tusen tack Ann för korten!


Sedan har vi fått ett helt underbart foto på Charmony som numera heter Maja:



















Helt underbart foto!
Det syns att det är en Ängla bebis eller hur! Hon är så underbar!!!

Titta likheten mellan Maja och hennes stora syster Impala som är ur vår Famous kull:

















Impala kommer snart för att bo hos oss ett tag och jag skall NJUTA av att ha vår flicka här.
Här är ytterligare ett kort på Impan:



















Hon är ute i blåsten här på detta kort...
Vi ses snart Pernilla och Impan!

Ludwig och hans ägare Stina var här i går.
Stina är ju Robins personlige hund tränare och jag passade på att ta ett kort på Ludwig med hans älsklings leksak:



















Han är så vacker!!!

Jag har också lite kort på vår Melody:















Underbart skiten och blöt liten Melody hade badat :















Helt underbart.
Jag har också fått kort på Melizza som i dag heter Ängla ur Mapex kullen:













Hon är så underbar och det är roligt för mig att få följa och uppmärksamma även Mapex valpar för jag är ju deras mänskliga " mormor"!
Tusen tack Susanne och Jimmy för detta!!!
Här ligger hon tillsammans med deras Leonberger som jag tyvärr har glömt namnet på:














Snälla ni som skickar mig mms, jag kan inte ladda ner dessa kort från tfn och då kan jag inte lägga dem på datorn.
Skicka mig gärna dem via email också så att jag kan lägga dem här på bloggen.
Och skicka mig massor av kort snälla alla mina älskade Landgoldare med ägare!


Jag hoppas nu att ni får en fin midsommar.
Själva skall vi spela med vår orkester NINNAS på Ärtholmens fritidsby inne i Malmö på midsommar aftonen, så här blir det ingen rast eller vila!

Må gott nu och tusen kramar från Ninna med vovvar!

1 kommentar:

  1. Usch vilket hemskt kort på mig *haha*
    Tack själv var supermysigt!

    Bamsekram

    SvaraRadera