fredag 8 juli 2011

Sommaren är UNDERBAR!!!!

Hej på er!
Ja jag vet, jag är urusel på att blogga just nu, men ni vet ju varför eller hur?

Det är denna lilla killens "fel":




















Allt annat får stå undan för Oliver behöver ju mamma NU!!!
Han blev 1 månad i dag den 7 juli( tänk vad tiden går fort!) och han växer så det riktigt knakar!


Men jag hinner ju att göra lite med våra hundar endå och just nu är det utställnings träning som gäller.
För den 15 juli skall vi till Tvååker.
Det skall bli spännande att se hur Amidelle tar sig i ringen och vi skall även ställa Trolle ur Magic kullen.
Så här fint stod han när han var på utställnings träning:
















Flisan har läkt fint från sin skada i örat så vi hoppas att även hon kommer att bli väl omhändertagen av domaren på utställningen. men man vet ju aldrig hur en domare tycker( fast vi tycker att Flis är värdens vackraste så klart!) och man vet ju aldrig med den damen hur lusten är att vara tillags just den dagen ( hm lik pappa Lillen).
Mycket beror på smak och tycke hos domaren, hur duktig handlern är att visa hund och hur erfarna hundarna är.
Men Robin har tränat på med Flis så jag håller tummarna för att de skall visa sig bra.
 Jag har ju bara med mig 1 hund som är van att vara på utställning och det är Impala.
Så jag ser det eg mest som en träning för unghundarna och hoppas på bra kritik.

I morgon fredag kommer Impan och skall bo hos oss ett tag.
Så det skall bli så MYSIGT!!!

I går var vi till campingen som vi har här i Beddingestrand.
Robin och Linus spelade mini golf:



















Här sitter Jag med Limpan och Amidelle som denna gång fick följa med oss:



















Oliver låg i vagnen:



















Och här sitter Robin och vilar sig med Ami:



















Vi har fått kort från Landgold magic Elliot!
Jag blev så glad över att få kort från denne herre som bor över sundet i stora staden Köpenhamn i Danmark.
Har ju inte fått några kort på ett tag i från honom.
Men vad det var värt att vänta på:




















Här ovan är han på stranden med sin matte Line.
Här är goingen:



















Han är sig lik sedan han var valp fast mycket vackrare!
Ser ni att han är lik sin pappa Lillen?

Här väntar han med sin matte Line:













Man blir trött av en dag på stranden:



















Tusen tusen tack för dessa kort Line och Jonas!!!
Underbart att få dem, för jag har längtat!

Hans halvbror Landgold Power of Chicago som heter Nemo och hans ägare har skickat mig dessa kort på lill grabben:















Små valpar busar och hittar på saker, hahah!















Tack snälla Charlotte och Kristian för dessa kort!

Nu hoppas jag på fler kort från er Landgoldare!
Sommar kort på skitiga, blöta eller andra fina kort, ALLT är välkommet!

Och snälla ni håll tummarna för oss på fredag den 15 juli så att det går bra för Landgold hundarna på utställningen i Tvååker!!!
Kommer att vara helt slut när dagen är över efter att ha haft med 4 st egna hundar och hjälpt min väninna Lotta att ställa hennes Alfhahonans Baldu`r.

Må gott och KRAM till er alla från Ninna med vovvar på Landgold















Här står han fint!

1 kommentar: