måndag 2 maj 2011

Nya kort

Hej på er!
Jag vet, jag är hemsk just nu men jag har blivit sjuk och orkar inte riktigt ta tag i alla "måsten" precis nu.
5 st Landgold babysar har flyttat till sina nya hem och jag önskar er och era ägare lycka till i framtiden!

Jag kommer att lägga ut hejdå kort och annat under Power kullen på hemsidan.

I dag har vi varit och ordnat med Charmonys pass och annat som behövs för hennes långa resa till sitt nya hemland Israel.
Här sitter Mats och myser med Charmony:



















De mös riktigt gott och Mats sade:
Så lik hon är Ängla!
Ja det är hon, men också lik sin stora syster Impala tycker jag.
Vacker liten flicka är hon!!



















Allt gick bra hos veterinären och hon fick ett stort A+.

Här är hon ute och spatserar lite medans veterinären fyller i alla papper:



















Hon är socker söt!!

Vår Champion flyttar i morgon till sin nya familj.
Det kommer att bli tomt här hemma nu när alla bebbarna flyttar:



















Visst är han bedårande vår "lille" kille!!!
Tyson kommer han att heta hemma hos Catta och Lennart som äger hans bror Disco ur Magic kullen.
Här ligger "lill" killen:



















Vi har fått roliga besked att BlåRosen`s Glitter och BlåRosen`s Granit som är Lillens avkommor är HD/ED fria!!
Grattis!
Vår Chixie har ju flyttat till BlåRosen`s kennel.
Här vaktar hon en Cadillac:



















Skicka mig nu kort så kommer det in i respektive kullars gallerie.
Jag älskar att få foto och försöker så gott jag kan att så snabbt som möjligt få in dem på hemsidan.

Jag har fått kort från Gucci ur Magic kullen:

















Ser ni hur lik han är pappa Lillen?




















Ja 2 lika bär!!
Fast alla Lillens avkommor är på något sätt lik sin fader, vilket jag är mycket tacksam för!
Vår kille är så sjuk att vi nu kommer att låta honom somna in i slutet på veckan.
Han skall få somna in här hemma med oss i familjen runt om honom.
Detta är mycket jobbigt för mig och därför är jag ganska nere nu.

Lillen är ju mitt allt och jag har honom och hans styrka och skönhet att tacka för allt!
Att låta sin bäste kompis somna in alldeles för tidigt pga av denna hemska sjukdom som drabbat honom i för ung ålder är svår att ta!
Var uppmärksam när ni använder era tikar och hanar i avel och vaccinera ALLTID mot herpes!

Det finns fortfarande 2 st mycket vackra pojkar kvar ur Mapex kull att köpa.
Är ni intresserade av denna kombination ring mig på 0734118462.
Läs om den under valpar!
Melody som vi kommer att ha här på kenneln är ur denna kombination.
Här är vårt lilla gose tös:
















Hon är så söt, så söt!!
















Jag ser ljust på framtiden med alla dessa vackra avkommor från min älskade Lillen, Aimee`och Ängla som stam föräldrar!

Må nu gott och massor med kramar från Ninna och mina älskade hundar i kennel Landgold

1 kommentar:

  1. Det gör mej ont att läsa om Lillen:( så sorgligt och hemskt...lider med dej!

    Kram....

    SvaraRadera