söndag 20 februari 2011

Vackert men sååå kallt!!!

Hej på er!
Hoppas att ni haft en fin helg!

Jag har använt denna helgen till att gå långa promenader med hundarna.
Ja, nu är jag ju inte ensam på promenaderna utan Robin är också med.
Här är lite kort från helgen då vi tog lite kort.



















Tyckte det var så vackert med solens ljusstrålar i vattnet och isen...
Här springer en lycklig Fame:















Vilken fart hon fick upp!















Amidelle tog det lite lugnare hon nere vid vattnet:




















Sniff, sniff kanske en hare är här någonstans?















Se ni hur hon ler?
Robin med sin älskade Flisan:















Vi har aldrig alla 3 tikarna lösa samtidigt av säkerhetsskäl...
Stranden ligger ju ganska nära den stora vägen och i bland får ju hundar för sig att inte lyda..
Här står Flis vackert tycker jag:















Hon spanade efter Fame och Ami som fick springa lösa....















och Fame...



















Yes, sprinter Landseer!
Helt underbart att se på hur de sträcker ut sig så i full galopp!
Fame fick jag aldrig ett sitt kort på men Amidelle sitter fint här:



















På vägen hem var det Flisans tur att få springa lös och hon njöt av detta.
Men då hade jag fullt upp med att ha 2 unghundar i var sitt koppel..

Ängla mår bara bra. Hon väger nu 68 kg av sina normala 52 så jag undrar vad hon har i magen!
Snart är det tid!
Hon tycker att det är jobbigt nu, men är alltid sitt glada goa ja och är så go så!
Mer kort på Ängla blir en annan dag.
Vi har där i mot fått kort från Impala som leker med foderfammiljens blandis valpar:















Hon kommer att bli en fin, fin mamma i vår till egna valpar!
Men mer info kommer under planerade valpar!
Här myser hon:















Skall bli kul att få ställa henne i gen i Malmö på Malmö utställningen...
Det ser jag fram i mot!

Må gott och kram Ninna med älskade vovvar på Landgold kennel!

1 kommentar:

  1. Så härligt att se dom !! Samt att se att änglas magge växer allt eftersom :) *längtar*

    SvaraRadera