onsdag 2 februari 2011

Ängla och Ludwig väntar valpar!

Hej på er!
Jag har en spännande sak att berätta!
Ängla är med valpar och kommer att om allt går som det skall få valpar den 4 mars.
Jag är så glad så jag håller på att spricka!
I dag var vi och ultraljudade Ängla hos vår veterinär som är Tygelsjö veterinär grupp.
Jag var så nervös inför ultraljudet, för det finns ju alltid en planering och förhoppningar från alla håll att det skulle ha tagit sig.
Ängla tog allt med ro och lät sig snällt bli rakad på magen och där såg vi valp efter valp komma fram i ultraljudet.
Här är det en liten parvel som man kunde se:
















Vi fick också höra hjärtljuden på de allihopa!
Här är en liten parvel till och man kan se nosen på den lilla!
Så perfekt liten individ:















Ja det kanske inte är så lätt här på bloggen att se den lilla söta nosen, men det är ett så fint kort!
Tårarna bara rann på mig och nu kommer förhoppningsvis ytterligare en älskad kull Landgoldare födas till världen.
Här är mamma Ängla:













Tjock och go redan nu!
Jag är så tacksam för vår älskade Ängla!
Tack också älskade Landgold Sound Of Ludwig och hans ägare Stina för att ni finns!!!

Nu kommer lite kort på våra andra hundar, jag har inte tagit så många eftersom vi har precis flyttat klart och bor numera i Beddingestrand.
Här sitter mina goa flickor Flisan, Amidelle( Ami) och Fame:















3 vackra flickor på rad!

Lillen ligger och gottar sig:
















Sedan fick jag något vackert av några vänner som var på dansen vi spelade på i fredags:



















Visst är den vacker!
Tusen tack!!!

I morgon skall jag visa upp kort på Picasso och kort som jag fått på Trolle bla.
Men i dag är det stora nyheten att Ängla väntar smått!
Jag tackar för varma ord på facebook och telefon samtal där vi lyck önskats!
Många kramar från Ninna med vovvar på Landgold kennel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar