lördag 12 februari 2011

Grattis Ludwig,ett lätt fattat beslut och en häärlig promenad!

Hej på er!
Dagen började med att vi åkte upp till min väninna i Dalby som heter Bitte.
Hon äger en djurshop som jag alltid handlar foder till hundarna av.
Dalby djurshop heter affären.
Jag har nu tröttnat på att betala dyrt för Olivers fodret och går härmed över till Eukanuba som ger oss uppfödare den kredit och kg som jag tycker att vi skall få.
Olivers är ett jätte bra foder och jag har varit slavisk med detta foder, men nu har jag tröttnat på att de sänker kilo mängden på säckarna och höjer priset!
Sedan har de inga uppfödarsäckar och vill inte ge ut saker och annat som lite tack för hjälpen för att vi faktiskt ger dem ca 10 nya kunder per år här i från!
Dålig marknadsföring och dåliga rabatt system, då tackar jag farväl för min kennel i allafall.
Eukanuba är ett lika bra foder och ni som känner mig vet att jag alltid ser till att mina hundar har ett första klassens foder!

När vi kom hem från Dalby, bestämde jag mig för att ta Amidelle och Ängla på en härlig promenad ned till havet igen.
I förrgår var det ju så kallt och blåste så man höll på att ramla.....

Här är lite foto:















Ängla nosade runt...
Här är bägge flickorna nära, nära havet!















MMM, det luktar gott!
Titta här vilket vackert kort:















Såg ni hur solen sken genom hundarna?
Nu e jag såå poetisk!!















Amidelle var nere i vattnet, men bestämde sig för att det var nog lite för kallt ännu för att bada.
Sedan gick vi över ängarna och det var så härligt att se hur både hon och Ängla fick liv i kroppen och bara njöt.

Klart att Fame och Flisan också fick sig en promenad, men det ansvarade Robin för så han tog inte med sig kameran....

Ville bara dela med mig av lite kort från en vacker plats, en vacker dag som denna lördag varit här nere i södra Skåne.

Vet ni hur det kan se ut här hemma?
Så här:
















Flisan och Ami ligger längst från kameran,Lillen med ryggen i mot kameran och tjocka mollan Ängla ser ni ju....
Fame ligger gärna under bordet hon i barnens hörna av allrummet:

















Öh jag är helt slut jag!

Här är ett kort till på Ängla och sedan ett på mig:
















Båda är lika tjocka!
Linus pussar på sitt lilla syskon han!
Sedan har jag fått ett underbart besked från Stina och Se UCH LANDGOLD SOUND OF LUDWIG som är pappa till Änglas väntade valpar!
Han har varit i Danmark och Int utställning i dag.
Kolla in detta!!!
Domaren var Piet Roosenbaum från Belgien

Han fick Excellent, ck, 2 bhkl, res cert, reserv cacib
Kritiken är som följer
3 years, medium size, strong male head, with good pigmentation, brown eyes, good ears and scissor bite, strong body with good substance and good angulations, deep chest, healthy coat with good signs, round cat feet, a little bit high tail when moving but good push and lenght of steps.
Här är vackre man:












Grattis Stina till detta och jag är så j...vla stolt!!!!
Vilken kull valpar vi kommer att få med dessa underbara föräldrar!


Som sagt, som jag skrev i går letar jag fodervärd till en tik.
Hunden är INGEN problem hund, kan lydnad och är helt underbar!
Intresserad?
Hör av er i så fall!

Ha en trevlig lördag och massor med kramar från Ninna med vovvar på Landgold kennel

1 kommentar:

  1. Ååå vad härligt det ser ut med havet!Jag är en aningens trött på all snö vi har här..och kallt!!!Fina foton:) det ser såå härligt ut med alla landseerer som ligger på golvet:)
    Ha en skön söndag/ Kram:)

    SvaraRadera