fredag 2 april 2010

GLAD PÅSK PÅ ER!!!!


Hejsan!
Hoppas att ni har en fin påsk allihopa!
Vi har haft en underbar dag fast kallt här nere i Skåne land.
I dag har min minste son Linus och kompis gått påsk rundan och var så söta som kärringar!

I Tisdags var det dax att Flisan och Oscar skulle få sina 12 veckors vaccinationer och rabies sprutor. Oscar flyttar hem i från nästa vecka( kommer att gråta i hjäl mig) till sitt nya hem land.
Att jag rabies vaccinerade Flisan nu är följd av vår förberedelse att inom 1 år kunna ta vår Flisan, Picasso och Impala ut i världen på utställningar.

Som ni alla vet kommer jag att ställa ut mycket nu under 2010 och 2011.
Jag tycker att jag har så fina hundar som står sig i konkurrense än så länge, så det är skoj att äntligen få vara med igen!

Lillen är ju vacker och mår utmärkt.Men han är SE UCH och därför tycker jag att han kan vara hemma en del i allafall nu när vi ställer i Sverige.
Han fick också sina vaccinationer och rabies spruta plus att jag ville att veterinären skulle kolla igenom honom ordentligt inför hans kommande parning i höst. Det var tummen upp, så han mår kanon.
Är ni intresserade av en avkomma till Lillen så hör av er!
Tiken är en internationell champion med HD A ED 0 CTP CLEAR.

Maila mig så berättar jag mer!

Vi passade på att kontroll väga alla hundarna när vi var hos veterinären i tisdags.
Lillen väger 70,3 kg, Aimee`51,3 kg, Flisan 16,5 kg och Oscar 15,5kg.
Den enda som har lite problem nu är vår älskade Aimee`som tyvärr fått artrit i sitt skadade vä ben.

Detta visste vi kunde hända eftersom bettet som hon fick förra våren gick in i leden och förstörde den.
Men med inflammations hämmande läkemedel kommer hon att må bra igen.
Vi har tagit lite mysiga foton samt att jag fått jätte fina kort från Jazz som jag vill dela med mig till er!
Men vi börjar med hemma korten!

Robin myser med Oscar i knäet:

Flisan frågar efter morot( mina hundar ÄLSKAR morötter)

Vi har lärt henne att markera med sin nos på munnen och ordet kyss.
När hon gör det får hon en godis bit eller som i detta fallet får hon en morots bit.
Oscar kan också, men han är lite mer burdus och biter lite på oss....

Men det är så roligt just nu, för de snappar upp allt vi lär dem.
Snart är det vi som skall på valp kurs och få pli på oss människor!

Har ni börjat att äta många sådana här???
Tur för er för jag får inte längre äta ägg....
Ber er att äta ett för mig också!


Här är lite kort från Magic Jazz:

Han hjälper matte Nina med trädgårds arbetet!
Här är han i när bild:

Det opererade ögat har läkt så fint och jag är glad över att jag opererade honom för mina egna pengar och INTE lyssnade på AGRIA som tyckte att han skulle ha avlivats!

Jag kommer att ta mina hundar ur Agria försäkrings bolag efter att jag fått reda på att de mjölkar er valpköpare på dyra valp försäkringar!

Inte nog med att vi kennel ägare betalar dyrt för våra försäkringar och inte får något på sk dolda fel försäkringen( som de hävdar att man MÅSTE ha),
eller att de som i fallet Jazz säger till mig att ta bort hunden för de inte ville betala operationen.
De är stora i truten också mot sina kunder!
Dålig stil tycker jag!
Så jag uppmanar alla mina valp köpare att höra av sig till mig så skall vi gemensamt gå ur Agria och jag skall ordna ett bra förslag till er på ett annat försäkrings bolag!

Tusen tack Nina för de vackra korten på Jazz och vi ses nästa vecka hoppas jag?
Här kommer 2 st filmer från i dag också:

Vi har full rulle här HELA dagarna:

Jag kommer att sätta in alla kort jag får på Knäckebröderna i Magic galleriet!
Glöm inte att anmäla er till Landseer klubbens medlems möte i Skara 8 maj!
Ni kan vara med och påverka hur vår klubb skall vara och vad ni vill att klubben skall göra för er!
Det är detta jag betalat medlems avgifterna till er för!
Sedan vill jag på minna alla LANDGOLDARES ägare om att nu är det dax att avmaska era hundar inför våren!
Önskar er en mycket GLAD PÅSK oxh kram från mig Ninna med älskade vovvar på LANDGOLD!!




















2 kommentarer:

  1. Hehehehe...Morötter? Vi gav till Trolle som tog den, såg på den, bet lite i den och sa " matte, detta är till hästen, inte till mig"

    SvaraRadera
  2. Sänder en tanke i er svåra stund!
    Kramar Marie Niltz

    SvaraRadera