onsdag 21 april 2010

Sov gott älskade Aimee


`
Tårarna rinner här ned för mina kinder, för nu finns inte min älskade Mammy längre.
Hon fick somna in i bilen i morse, eftersom åka bil var det roligaste hon visste och därför ville jag att hon skulle få somna in där i lugn och ro. Det är tufft, jävligt tufft att sitta här och skriva dessa rader nu.

Jag sitter just nu och tittar på hennes tomma älskade bur och hon fattas mig!
Jag är så tacksam för Aimee`, för denna underbara hund skänkte mig så mycket lycka,goa pussar och närhet.
Nu kommer vi aldrig mer att få se henne le på hennes speciella vis, höra henne sjunga eller få känna hennes underbara varma päls mot våra kinder.
Men hon kommer alltid att finnas i mitt minne.
Sov gott nu min älskade Mammy vi ses en dag du och jag!
Matte kommer ALDRIG att glömma dig!

Här är ett brev från Ludwig med matte Stina till mamma Aimee`:
Min älskade mamma!
Tack för att du gav liv till mig och uppfostrade mig de första 8 veckorna i livet. Gav mig styrka och tillit och lärde mig hundspråket.
Du skall nu gå till de sälla jaktmarkerna och slippa alla dina smärtor. Hälsa mina syskon som redan finns där. Jag hoppas det dröjer länge innan vi ses igen, men jag kommer aldrig att glömma dig mamma.
Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Jag skall göra mitt bästa för att föra vidare dina gener, så fler valpar kommer till livet med ditt lugn (jag kan väl inte ha fått mitt lugn av pappa Lillen?) och din trygghet till livet.
På något sätt känns det som du kommer närmare mig när du är i hundhimmeln och ser på allt vad jag företar mig än när du var i Anderslöv eller Hörby. Nu kommer du att följa mig vart jag än går och jag lovar du skall få bli en stolt moder.
Vi skall ge de där nuffarna en kamp på vattenträningarna/proven. Matte tycker dock mest att det ser ut som jag håller på med husmorsgymnastik när vi är på hundsimmet på fredagar. Vad vet hon.
Vi skall avancera i rallylydnad och även ge oss på lydnad. Nu har jag dig som en ängel vid min sida som stöttar mig. Kan bara matte vara tydlig i sitt språk till mig så kommer framgångarna snart och vi skall tänka på vår ängel.
Mamma vad som än händer så tack för allt du gav mig.

Din son Ludwig

2 kommentarer:

  1. Jag känner sååå med dig.. Förstår precis hur det känns nu..

    Stor kram från Ingalill & Aimee´s dotter Alice

    SvaraRadera
  2. Jag är som sagt verkligen ledsen för din skull gumman, finns inga ord! Så fint du har skrivit och även "Ludwig", hon har det bra nu. Fyyy, vad jobbigt.

    Kram min vän

    SvaraRadera