måndag 26 april 2010

Ett vackert farväl

Hej på er!

I dag har vi sagt ett riktigt farväl till Aimee`och hedra hennes minne.
Jag hoppas ju att vi ses i nästa liv och att vi där blir lika bundisar som vi var i detta liv.

Vi tog hennes urna med oss till Ribban i Malmö där hon tyckte så mycket om att vara.
Jag har ju minnes bilden framför mig när jag skriver detta om en mycket lycklig Mammy ståendes upp till magen i vattnet och hon bara njöt av att få vara där.

Aimee`var ju så lätt att se på när hon verkligen tyckte att det var roligt eller skönt i livet.

Hennes leende som jag skrivit om så många gånger och hennes sätt att visa sin glädje med sina öron.
Just denna dag där ute på Ribban var hon precis så...
Helt och hållet super lycklig.

Så i kväll for vi i väg och gick där med stranden och letade efter precis det stället hon stått på och Robin spred hennes aska ut i vattnet och med vinden.
Vi sade ett farväl till en underbar kompis som vi älskade väldigt mycket allihopa.

Vi hade med oss Flisan och Ängla, för jag tycker att även om man sörjer och skall göra en jobbig grej, är det urskönt att ha med sina hundar till denna fina plats.
Här är lite kort.
Robin med Aimee`i famnen för en sista gång:

Vi säger farväl:

Vår lilla Flisan på upptäcks färd:

Älskade Ängla vid vatten brynet:


Flisan är husses flicka:


Snälla mamma var inte ledsen vi är ju här:

När vi sedan gick tillbaka in igen , ville Linus hålla Flisan:


Han kanske är en blivande hund handler eller Landseer uppfödare?
I allafall skötte sig Linus galant med lill Flisan.
Vi avslutade vår stund med att äta en glass och se hur solen började att gå ned i horrisonten.
Här sitter Mats med Flisan och tänker på Aimee`:

Och ett sista kort på Linus som BARA älskar glass!


Jag sänder även en tanke till Anna på kennel Fleetrun`s som förlorade förra veckan Aimee`s kullbroder Atti i plötslig sjukdom.

Att vi förlorade 2 så bra hundar på samma vecka är ofattbart, men de kanske ville vara tillsammans där nu uppe i hund himlen?

Här är ett kort på älskade Aimee`, denna hund kommer vi aldrig att glömma:


Tack Mammy FÖR ALLT!!!

Önskar er en fin kväll!
Kram från Ninna med älskade vovvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar