söndag 18 april 2010


Hej på er!

Jag har inte orkat att sitta här och skriva, men nu kände jag att jag endå ville ge er lite kort från LANDGOLDARE som har skickats till mig.
Jag vill tacka för fina ord som ni skrivit på gästboken och sorgen är tung här hemma.

Aimee`är fortfarande i livet, men mår absolut inte bra och vi har bestämt att tisdagen den 20 april skall hon somna in.

Jag bara gråter och gråter hela tiden och det är jobbigt att veta att man skall ta detta beslutet och ta farväl av en fin vän.
Nu skall ni få se lite kort från förra lördagen då vi var på besök hos Trolle i Malmö.

Vi filmade också lite grann när vi var ute med valparna.
Här leker de:



Här ligger Trolle på sin balkong:

Hans matte och husse Marlene`och Peter har delat med sig dessa underbara kort till mig!
Helt underbara!
Trolle är en metropol hund som är med överallt!
Här är han på fika runda med matte och husse
:



Efter en dag med skoj somnade han sött:

Helt underbara kort!
Vi tacka för god fika och en massa skratt!
Tusen tack för dessa foton!
Vi ses snart!!!

Vi har även fått hälsning från Oscar med husse Kjeld och matte Kirsten:
Första kortet är från förra torsdagen då Oscar åkte hem:

Sedan är det foton med Oscars nya människo broder och hund brodern heter Anton:


Allt är väl med Oscar och det är ljuvligt för mig att höra!
Saknar den lille rackarn!!!
Tusen tack för de fina korten Kirsten och Kjeld!

Nästa hälsning har vi fått från SE UCH LANDGOLD SOUND OF LUDWIG:
Här står han vackert:

Ludwig har redan tagit vårens första dopp:

Jag älskar att få info om Ludwig för hans matte hittar alltid på en massa skoj med sina hundar och vi får fin information om Ludwig hela tiden.
Vi ses i Hässleholm!
Tusen tack Stina och Ludwig för de fina korten!

I fredags var jag, Flisan, Nina och Gucci( MAGIC JAZZ) på utflykt.
Vi tog med valparna till Dalby Djurshop som jag handlar vårt foder på.

Vi hade med de små för att träna dem i att åka bil och vi hade jätte skoj!
Vi stannade i Dalby för att köpa snus till mig och då fick de små följa med oss in på torget där.
Att ha en Landseer bebbe med sig brukar bli en massa människor runt om en, nu var vi 2 som hade var sin Landseer valp och folk bara sucktade och ville kela.
Som alla valpar är, så klart ställer de upp och uppskattar att bli mysta med!
Nyttigt är det också att träna dem att träffa främmande folk.
Nu är ju inte Gucci blyg precis och ganska lik pappa Lillen måste jag säga.
Flisan är ju tjej och mer försiktig i sitt fram trädande och mer "girly", men hon njöt precis som Gucci av uppmärksamheten....


Jag hade inte med mig kameran, men Nina hade med sig sin och fotade.
Här är Gucci och Flisan i bilen:


Här får jag kyss av Gucci:

Gucci passade på att bita lite på mig också:

Här är Nina med Gucci:

Tyvärr blev Guccis ögon inte så bra med blixten, men det är ett underbart kort tycker jag!
Mer kort på Gucci finns inom snaraste under Magic kullen på hemsidan.

Dessa fina gåvor fick jag av Nina med familj!
Fatet har Nina själv gjort och jag är så glad för att hon skänkt mig denna gåva:


Sedan som inte den gåvan var nog fick jag en vacker orkide i födelsedags present!

Tusen, tusen tack Nina, Frank och Gucci!!!

Vi svängde in på en snabb kaffe hos Picasso på vägen hem.
Han blev överlycklig när han fick träffa sina små syskon och sin uppfödar matte!
Han tror ju att han är en liiten bebb han med, men jämfört med sina 1 år yngre syskon är han en jätte!
Här ligger han den underbara älskade killen:


Det gick jätte bra, Picasso var försiktig med sina syskon.
Tusen tack för det underbara kaffet Picassos matte och husse!!!
Vi ses snart!

Då skall jag BARA vara med er och Picasso!!

I dag tog vi ungarna till Burger King eftersom jag inte orkade laga middag.
Vi spelade igår och var inte hemma förrän 06:00 i morse....
Alltså fick 3 h i köket i em gå bort!
Flisan var med oss och hon är helt fantastisk.

Hon lade sig tillrätta under bordet och somnade sött:


Mats och Pontus skojjade när vi hade ätit glass:

Jag brukar ju inte sätta in kort på familjen här, men jag tycker att detta blev ett roligt foto:
Sedan till sist ett kort på vår älskade seckel pecka Flisan!

Hon tappar tänder nu och saglar som bara den.
Man får hoppas att det stillar sig lite efter att tänderna är på plats igen!

Nu får ni ha det så gott och jag kanske inte orkar att skriva så mycket denna veckan.

Måste få sörja i fred och jag är glad för att ni tänker på oss här hemma.

Kram Ninna med vovvar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar