måndag 12 april 2010

Lycka till i livet LANDGOLD MAGIC BLUES alias Oscar!

Hejsan!
I torsdags flyttade Oscar till med sin nya familj till Danmark.
Detta var både en glädjande dag och en svår dag i torsdags.
Kirsten och Kjeld hade längtat efter denna dagen och var så lyckliga för att få hämta hem sin valp.
Oscar var som vanligt sin goa, glada lilla gubbe som busade på när de kom.
Här är första korten på en lycklig Kirsten med Oscar i knät:

Här är Oscar i knät på Kjeld:

Sista kortet på Oscar här hemma:


Denna vackra bukett blommor fick jag av Kirsten och Kjeld:

Dax att säga hejdå:


Lycka nu till Kirsten och Kjeld med er guld klimp! Vi ses på utställning snart!

Tårarna rann när de åkte i väg mot sitt nya äventyr.
Men denna gång var det tårar även för vår Aimee`.
Som de flesta kanske redan vet är vår Aimee`svårt sjuk.

Hon har en tumör i hjärnan och kommer att få somna in inom kort.
Detta har tagit mig jävligt hårt och jag bara gråter hela tiden.

Hon fick i torsdags kramper som vi nu vet utlöses av tumören och vi åkte in med henne till veterinären.
Där konstaterade de att hon har en tumör och att den också påverkar hennes lever.
Just nu medicinerar vi Aimee`men vi har tagit beslutet att låta henne somna in om några veckor då vi känner oss redo för att släppa henne till sälla jakt marker.



Livet med hund är ömsom glädje och framgångar och ömsom sorg och förtvivlan.

Aimee`har levt ett gott liv och vi vill att hon skall få somna in medens hon är med oss mentalt och inte har större smärtor.
Vi har märkt här en längre tid att hon inte riktigt har varit sig själv, men som alla hund ägare har vi förträngt signalerna och sagt:- Ja, hon är ju endå en gammal dam....


Jag mår skit och tackar för alla fina ord som skickats mig!

Må nu gott och massor med kramar från Ninna med vovvar!

3 kommentarer:

  1. Än en gång, beklagar verkligen sorgen Gumman. Stora varma kramar

    SvaraRadera
  2. Nej, inte mamma Aimee. Jag som hoppats vi skulle få träffa henne när vi besöker er.. Förstår att det blir jättesvårt för er att låta henne somna in. En sån go hund...
    En stor kram till Er och en stor puss på nosen till Aimee från Ingalill och Alice

    SvaraRadera
  3. Himla svårt sånt här - ursäkta att jag inte hört av mig tidigare datakrasch - men du ska veta tt jag tänker på dig
    Anette

    SvaraRadera