lördag 13 april 2013

Hundförar bevis!

Hej på er!
Jag kan tala om att jag numera har erövrat ett hundförar bevis i dag på Sydskånska kennel klubbens Hundens dag!
Ganska skoj att få ett bevis på att man är en duktig hundförare!
Kanske i senaste laget då jag faktiskt har fött upp 6 kullar valpar, äger ett antal sköna och vackra Landseer och gått uppfödare utbildning!
Men man skall aldrig egentligen säga att någonting är för sent i livet!
Man måste hela tiden lära, lära och mer lära sig saker, sjukdomar, genetik och andra roliga saker när man sysslar med seriös uppfödning!

Nu har jag dravlat färdigt och nu skall ni ÄNTLIGEN få lite info om valparna!
De mår super!
I dag har de badat och blivit utsatta för fönen!
Men vad bra det gick! Ingen var rädd, ingen bråkade och ingen kissade ner sig!
JIPPIE!!!
Vilken kull vi har här hemma! HELT UNDERBARA små individer!
Kan ju bero på att deras föräldrar är super bra både mentalt och fysiskt.

Här är ett kort på en blöt Hilding!



















Han tyckte väll inte att det var jätte skoj men som en sann Landseer fann han sig i detta....
Efter badet somnade Fiona, Kajsa-Kavat, på Mats arm:



















Vårt lilla knyte....
Gimlin fick också mysa bredvid:



















Jag har tagit ett och ett kort i kväll:

Först ut är Trolla( Hedvig):
















Vackra damen!

Fiona:
















Tulla som fortfarande är till salu:
















Helt fantastisk liten fin tjej! ( Skit i kärringen bakom, hon är inte till salu hahah som tur är)

Älskade Hilding:
















Han tycker att stå på bordet är ingeting för honom.
men han gör som "mamma" vill!

Sedan är det Gimlin hjärtat:
















Han är också till salu! Helt fantastisk kille!
Störst i kullen och mycket framåt kille!

Sedan kommer hjärtat Dino:
















Lugnet själv... Helt fantastisk!!!!

Sedan kommer Vilding som inte är sitt namn troget alls....
















Han stod bättre på golvet..

Sedan har vi hjärtat Goblin:
















Han är såååå underbar!

Sist men ABSOLUT inte minst är det vackre Sote som har hittat ägare!
















Han är underbart vacker och mysig kille.
Jag tror att han kommer att bli lik sin pappa Trolle.

Jag bjuder också på film:















En till:
















Här kommer lite kort från i eftermiddag då ungarna var ny duschade:
Vilding:

Sote hjärtat:


Dino:
 


Fiona:


Trolla nanar:


Tulla hjärtat sover gott:


 
 
Sote hjärtat:

Goblin igen:

















Hilding myser!
















Jag hoppas att ni njuter av fotona av våra älskade ungar!¨
Är ni intresserade av någon av de 2 vi har kvar, ring mig på 0734118462
Mer info finns under valpar om mamma Amidelle och pappa Trolle.
Sänder er alla en go stor kram!
//Ninna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar