onsdag 2 januari 2013

Snart är det dax för parning!

Hej på er!
Hoppas att ni överlevt och haft en mycket fin nyår!

Vi spelade som vanligt, så nyårs dagen blev i vilans tecken....

Nu har vår Amidelle löpt i ca 10 dagar och till helgen planerar vi att börja para henne och Trolle.
Ja Trolle kommer i morgon redan och det skall bli gott att få rå om den fine mannen i ett par dagar!



















Vi har fått kort från Holland och Jolly!
Ni skall veta att jag är mycket lycklig över att få denna chans att köpa denna fina flicka!
Så i feb åker vi till Holland och kennel Hollandseer för att hämta hem henne!
Här är vårt lilla liv!














Hon är så söt!!!
Vet ni hur mycket jag lääängtar!!!!!

Sedan kan jag inte motstå att visa vår Pelle plutt som visserligen fick lite illa ögon på detta kortet, men ni ser ju endå att han är mycket vacker!



















Äntligen har också Pelles svenska stamtavla kommit, så nu blir det lite utställningar för honom till våren!
Flisan skall vi ta till Tyskland för att försöka plocka det sista certifikatet och sedan en tur till Danmark innan hon går i löp maj-Juni i år.

Jag vill passa på att gratulera Anette Wennerström och hennes otrolig vackra hane Icikarma`s Pampas Primo som i helgen blev både Svensk och Norsk champion!
Jag är mycket glad för din skull och för hans uppfödare Kari Paaske som än en gång visat att hennes avels arbete och driv för landseern är i elit klass!


I morgon får vi främmande och detta ser jag fram i mot!

Äntligen kan jag också uppdatera bloggen ordentligt då min käre make var snäll och gav mig en dator i jul klapp!
Jippie, inga fler timmar vid datorn för att få in information!
Så snälla sänd in kort på våra älskade Landgoldare!
Stor kram från Ninna med vovvar på Landgold kennel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar