tisdag 15 januari 2013

Utställnings träning

Hej på er!
Hur mår ni i kylan?
Här är det både kallt och vackert på samma gång!

I söndags drog vi igång en utställnings träning hemma hos mig med goa fantaster som trotsade kylan och snön!
Vi blev allt som allt 6 ekipage med 4 Landseer och 2 st vackra Pyreneér hundar som hade kul tillsammans med sina ägare!
Vi tränade olika utställnings sätt och utbytte idéer som var mycket givande för oss alla!
Det var extra roligt för mig, eftersom Madeleine och Patrik hade med sig Fame som bott i min kennel.
Hon är ju bara så vacker och det var så mysigt att få klappa och gosa med henne igen!
Här står hon med husse Patrik:



















Hon var också med på träningen och tyckte det var roligt att få vara med!
Jessica Persson agerade domare:



















Åsa som väntar barn i februari och också har Pyrre, var med bara för att kolla in läget denna ruggiga Söndags fm och då fick hon en liten Pelle att hålla i kopplet samt Jessicas egen uppfödning:
Joqiubaz Miss Goody Two Shoes alias Java:



















Här står Madde med Willy som kommer från Landzeroz kennel.
Han uppförde sig galant och vi kommer att se honom mycket i utställnings ringarna nu i sommar!



















Jessica Svensson med hennes Hicko som också är en uppfödning från Jessica Persson:



















En mycket grann kille må jag säga!
Här står Robin med Flisan:



















Kanske inte en perfekt uppställning av damen, men jag tror jag tog detta kort när de "vilade "lite...'
Och Åsa igen på detta kortet var hon snäll och höll Impala:

 

















Jessica Persson frågade mig om hon fick testa att ställa Flisan!
Hon hade aldrig ställt en "riktig hund"( skojar bara) förr och så stor dessutom.
Klart att hon fick prova och ställa upp vår skönhet!



















Är man proffs som är man och klarar av att ställa vilken hund som helst!

Det blev som sagt en mycket trevlig söndags fm som sedan faktiskt gick in på eftermiddag innan vi fikat klart inne hos oss och pratat hund i några timmar,såvi bestämde oss för att träffas igen den 27 januari också denna gång hemma hos mig kl:11:00.
Vi hoppas att fler vill komma och ta del av en utställnings träning på fri basis och en god gemenskap!
Ni är varmt välkomna oavsett ras!!
Vi bär alla på erfarenheter och kanske nya inputs som gör att vi får ett nytt sätt att visa hund!

Nu tackar jag för mig och skall krypa upp i min soffa och dra täcket lååångt upp för mysa med en kopp kaffe!

Skicka mig gärna kort på alla Landgoldare och avkommor så kommer de in på bloggen eller under vårt gallerier!

Vi fick faktiskt ett kort från Louise Olsson vars mamma äger BlåRosen`s kennel som äger avkommor från Lillen och vår Landgold Power of Chixie.
 Louise gjorde detta kortet på Flisan!



Stort tack för detta Louise!

Stor kram och njut av vintern när den väl är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar