torsdag 23 september 2010

Jag är så stolt!

Hej på er!
Ni vet jag är ju stolt över alla mina Landgoldare och när jag får in saker om någon så brukar jag ju tala om detta.
I söndags fick jag ett jätte roligt e-mail från Landgold Magic Disco.
Han har avslutat sin lydnads träning kurs med detta resultat:
Bedömning 0-10

Apport: 10
Linförighet: 10
Följsamhet Hö/vä: 10
Fölsamhet ett steg åt sidan: 10
Hopp över hinder: 10
Sitt kvar: 9
Inkallning: 10
U-sväng utan handtecken: 10
Ligg/Sitt utan handtecken: 10
Förbudsövning utan koppel: 10
Ligg kvar en minut med störning: 9 ( missade med 5 sec)
Tandvisning: 10
Helhetsintryck samspel förare hund bedömning (1-5) 5

Här är kort på Disco och hans matte Catta:




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Grattis på er! Så stolt så....
Fortsätt så så har ni en klar lydnads champion om något år!
 
Här hemma har det inte hänt så mycket.
Bara vardagliga ting.
Men jag har fått kort på vår Amidelle!
Här är lilla snurpan:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här står hon fint!
Och här sitter hon:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Längtan är stor tills vi får hämta henne!!!
Lite kort kan jag ju bjussa på från oss här hemma också.
Jag tycker mest att jag får liggande kort på hundarna.
Men de busar ju mest liggande Fame och Flisan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta kort var här i går då Pontus skulle gosa med Fame och Flisan.
Gick väll så där med gosandet....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De passade på att använda honom som en tugg boll...
Sedan var det full fart på Fame, japp hon hittade på hyss
och när matte kommer på henne, dyker hon under skåpet:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hon tror att man inte ser henne där....
Att sköta hundarnas tänder är något vi gör varje dag.
Ett par tre ggr/vecka borstas de.
Jag kan tala om att tandborstning hör inte till Lillens favvis grej att göra:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När dagen är slut och timmar av busande tagit ut sin rätt brukar det se ut så här:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fame och Flisan ligger nära, nära varandra!
 
Kram på er nu och jag önskar in nya fina höst kort på ALLA landgoldare.
Stora som små äventyr är välkomna att dela med sig av1
Kram på er alla från Ninna med vovvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar