söndag 12 september 2010

Grattis mina älskade Landgoldare!

Hej på er!
I går var det Internationell utställning som ni alla hund bitna vet på Sofiero i Helsingborg.
Jag kom aldrig i väg av olika anledningar med med de jag skulle ha med mig.
Inget att spekulera i varför, utan för Flisan blev sjuk, Gucci lika så i och med att han fått skabb så vi avstod att fara med i väg.

Men jag fick fina besked av Eskil som äger LANDGOLD SOUND OF LANDOLA Alias Vilda.
Hon fick 1 ÖKV 1 ÖKK CK samt blev 2 :a bästa tik Btkl. Domare Zake Ligita
Här är ett nytaget kort på Vilda:














Visst är hon vacker?
Hennes kull bror SE UCH LANDGOLD SOUND OF LUDWIG fick denna kritik;
Sofiero Int domare Zake Ligita


2chkl,1 ck, 2 bhkl, R cacib

Strong a bit heavy male. Strong head. Strong powerful neck. Correct topline. Broad and deep body. Correctly angulated but could have stronger hindlegs, correct coat, colour.
Här är ett vackert kort på Ludwig:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Visst är han vacker?
Ludwig är ju den hane som jag skall para vår KULLARNAS ÄLSKVÄRDA ÄNGLA med i dec 2010.
Det går bra att sätta upp sig på den kullen om ni önskar redan nu.
Ring mig om ni undrar något.
0734118462 el 774lindgren@telia.com
 
Jag vill också gratta LANDGOLD GOLDEN BOYS HUGO BOSS
OCH CALVIN KLIEN som i dag blir 18 månader!
Grattis mina killar!
Tänk vad 1½ år går fort!
De är hel syskon till Sound of kullen då Lillen är pappan och vår
 älskade Aimee`som tyvärr inte finns mer är mamman.
Så här såg de ut bara en timme gamla:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nu är de vackra stora unghundar!
Detta är Calvin Klien:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Och detta är Hugo Boss alias Picasso:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Grattis än en gång grabbar!
I morgon skall bloggen tillänglas Magic kullen.
Kram på er nu och jag önaksr en en fin kväll!
// Ninna med vovvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar