torsdag 31 maj 2012

Byte av tilltänkt hane..

Hej på er!
Hoppas att ni har det gott där ute!
Här är det full rulle med hundar som skall tas hand om, små busen Atlas och Oliver som tycker att livet är en enda stort lekland! Full rulle som sagt!
Men jag njuter i fulla drag!!!

Jag har bestämt mig för att ändra hane till Impala. Det blir den mycket vackre Antero som är fader till Icikarmas Quality kull och han har en avkomma hos Anette på Landzeroez kennel där han bor. Jag har under 4 år velat ha en avkomma av Antero så detta är en dröm för mig om Impala blir med valpar här i sommar! Han är magnifik denna hane!!
Mer info finner ni om kullen under fliken planerade parningar på hemsidan. Håll nu tummarna att Miss Impala äntligen sätter i löp och att det blir många fina valpar här snart!!

Varför jag bytte var av det skälet att Aiks fader lämnat i 3 kullar med avkommor som har haft problem med att gå o röra sig. Jag vågar helt enkelt inte chansa eftersom Impalas mormor Angel Van Hollandseer gav en del avkommor med dåliga fronter och på lagringar på armbågarna.
Att dubbla dessa gener är därför inte bra!
Kan man då välja en annan individ gör man det!
Sedan är Aik med någon annan tik en ypperligt bra kombination!
Han är en mycket vacker hane!

Ni får ha det så gott!
Kram Ninna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar