tisdag 20 mars 2012

Vilken utställninges dag!


Hej på er!
Äntligen får jag lite tid att sitta vid datorn!
Dagarna går så fort och vips är det dax för sängen....

Men hellre lite uppdateringar än inget alls.

Den 16 mars kom Melody, matte Gitte och lill matte Mike´la till oss för att vi skulle få umgås lite grann innan dagen D!
Vi myste och tränade lite lydnad( ja ni som känner mig är ju lydnad för mig när min hund kommer på inkallning och går fot brevid mig) och det var mycket intressant att få lite tips av Gitte som tränar mycket bruks med Melody till vardags.
Här kommer några kort från vår mys eftermiddag:

Här är Amidelle och jag:




















Robin med Flisan:



















Melody sitter fint:



















och Miss Impala står fint tycker jag!



















Linus myser med Amidelle:





















Ja nu kanske jag skall prata om lördagen den 17 mars?
Vilken dag det var för Landgold kennel!
Vi ställde upp med 2 st egna hundar i kenneln och 3 avkommor från Landgold.
Det gick helt super för allihopa!

Vi börjar med Champion klass där C.I.B SE uch, DK uch, NO uch Nordig champion Landgold Sound of Ludwig blev BIM med 1 excellent  1 BHKL och CACIB samt BIR
I öppen klass hane blev Landgold Magic Eragon Trolle 1 Excellent med CERT och reserv CACIB och 2 BHKL
Öppen klass tik blev Landgold Famous Impala Excellent 1 plac med CACIB samt 2 BTKL
Junior klass tik Melody  Excellent 1 BTKL cert, 1 ck och BIM
Junior klass tik Landgold Power of Chixie excellent, 3 BTKL
Samt att Landgold kennel blev 1 Avels/Uppfödar klass med 1 HP!
Dagen kunde absolut inte varit bättre!!!

Här ett fint  kort på Melody som sopade banan med flickorna denna dag:



















Är så stolt så!
Här är några foton från lördagen:


















Ludwig i egen hög person med goa matte Stina!

Trolle( Eragon) tar det som vanligt lugnt:



















och sist med absolut INTE minst Landgold Power of Chixie med sina ägare från BlåRosens kennel:





















Grattis allihopa till en super fin dag och utställning!
Jag skulle ha visat andra kort i dag med datorn hackar hela tiden och nu har min datat tid gått ut!
Så puss och kram från Ninna med vovvar på Landgold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar