måndag 12 mars 2012

Grattis Landgold Golden Boys på er 3 års dag!!!

Hejsan!
I dag kan jag blogga genom datorn! Wow!

Jag har 2 st födelsedags barn i dag att gratta!
Det är Landgold Golden Boys Hugo Boss och Calvin Klein!
För 3 år sedan föddes dessa pojkar genom ett kjesarsnitt på Malmö djursjukhus.
Här är kort på gossarna alldeles nyfödda:















Mamma Aimee hade haft det mycket besvärligt och eftersom de bara var 2 st klarade hon inte att föda dem naturligt då Calvin låg kvar högt uppe i magen medens Hugo Boss var i födslo kanalen.
Så veterinärerna beslutade att snitta henne dels för deras skull och Aimees skull.
Så orolig jag var! Usch trampade runt som en ägg sjuk höna!
Lyckan var stor när jag fick pussa på de små och Aimee:



















Jag har tyvärr inga aktuella foton på Picasso som Hugo Boss heter och Calvin.
Men jag vill att ni skall veta att jag alltid tänker på mina guld gossar!
De finns på front sidan, det är valparna med jordgubbs burken som de naturligtvis skulle ha bägge två!

Här händer det inte så mycket för tillfället.
Jag har fått disk bråck och är inte så mobil just nu!
SKIT för till helgen är det ju INT i Malmö och då skall ju Impala och Trolle ställas samt vår vackra Melody!
Såg att förra blogg inlägget såg man bara rumpan på henne så här kommer kortet igen!














Vackert eller hur?

I dag har jag haft en rymmare minsann!
Amidelle tyckre nog att matte är för tråkig nu när jag inte kan röra mig, så hon tog motions träningen i egna händer!
Jaja men, när jag skulle sätta ut vattnet till hundarna i trädgården kom bara Flisan.
Ja ha tänkte jag, var är det lilla "skrället" då?
Frågade Flisan som satt fint och tittade upp mot kullen.
Jag fick vackert försöka sätta på mig skorna(  med smärtan i ryggen är det inget lätt projekt) och gå ut för att leta.
Men det räckte med två inkallnings visslingar så kom Amidelle springandes lycklig och jäkligt skiten!
Vad göra med en hund som rymt fast kommer på inkallning???
Så här såg hon i allafall ut VÄL medveten om att det hon gjort var fel!



















Jag avslutar nu för i dag för Oliver håller på att vakna!
Lovar att sätta in lite foto nu på bloggen när datorn äntligen bestämt sig för att den vill fungera igen!
Har ju fått så fina kort!
Må gott och 1000 kramar från Ninna och vovvar på Landgold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar