torsdag 3 november 2011

Flyttar tagen!

Hej på er! Några veckor har nu för flutit sedan jag skrev ser jag...
Har inte hunnit pga av packning och lille plutt som BARA skall vara i min famn hela tiden!
Jisses vilken tur att man glömmer hur det var....
Men vi njuter av våra barn och underbara hundar här.

Som sagt, vi flyttar till Anderslöv i helgen och min email och tfn kanske inte fungerar som det skall vara förrän en bit in på vecka 45.
Bara så ni vet det.
Jag finns på mobilen om det är något.....

Vi är lätt spända jag och Robin på fredagens äventyr till Växsjö.
Jag ser fram i mot att bara få se det fina samarbetet Robin och Flisan har.
Jag tycker att det är helt underbart, den kärlek de hyser för varandra!
Hur det går är mindre intressant måste jag säga.
Jag har tappat tron på att hundarna blir rättvist bedömda.
Det gäller att känna domarna och bara visa sina hundar för dem, så blir det bra.

Jag har ju kalvar i min kennel har jag hört, så det skall bli roligt att få komma och visa dem( mina kalvar) på fredag den 4 november i Växsjö!
Inte för att Amidelle är en kalv, men visst hon kan kallas det också...
Hon bor ju på kennel Landgold!
Men vilken tur att vi på Landgold kennel har våra stora och vackra Landseer!
För en Landseer skall vara stor och vacker enligt mitt och många andras tycke.

Nu skall jag sluta vara sur och tvär och visa lite kort som jag fått från mina vackra och goa "ungar"!

Här kommer kort på Landgold Power of Chanel:





















Camilla har skickat mig ett kort till som är fantastiskt men tyvärr blir det på snedden, så jag kan inte lägga ut det här på bloggen. Där är hon helt underbar.
Fast på detta kort ser man hur mycket Chanel njuter av livet!
Tusen tack Camilla!

Här är ett kort på hennes bror Landgold Power of Chicago el Nemo som hjärtat heter:











Han är ute på äventyr!











Lukta in hur en bäver luktar....

Här kommer kort på BlåRosen`s Diva och Lillens dotter Gabbi:















Hade jätte fina kort som jag fått på damerna, sparar dem till nästa bloggande!
Tusen tack Maud och Tommy!

Ludwig, ja SE UCH, N UCH INT UCH Landgold Sound off Ludwig( fader till Power kullen) har skickat dessa arbets kort:











Arbets myra som han är hjälper han naturligtvis Matte Stina att fixa i trädgården:












Gäsp efter väl gjort arbete tar han sig en paus under favvis trädet:











Tusen tack Stina för dessa kort! Skall bli underbart att få mysa med hjärtat på fredag!
Jag har fler talet kort på Magic Disco och Power of Champion i mobilen, men jag får inte ut dem nu eftersom jag har packat ned sladden till mobilen. Som jag längtar efter min Iphone!
Jag har så fina kort på vår lilla Lillan, Ami och Flisan som jag inte får ur mobilen just nu eftersom jag inte hittar sladden! Har ju packat ned den någonstans i en låda..
Hm, ja den kommer väll upp när vi packar upp då.. Ha er till tåls!

Håll tummarna för att det skall gå bra för Flisan, Impala, Amidelle, Trolle och Ludwig på fredag i Växsjö!
Som sagt, parningen mellan Impala och Aik är fram flyttad till våren( april 2012).
Vid intresse sänd mig ett email  eller ring mig 0046-734118462

Önskar er en fin helg!
Kram Ninna med älskade vovvar på Landgold kennel

1 kommentar:

  1. VIlket av korten var det som blev på snedden ? Kan försöka skicka det igen. .. :) Våran lilla pärla växer och växer, blir vackrare för var dag som går.

    Har du nå tips på vart ja kan leta efter någon utställning i norra sverige... har lite problem....


    Stora kramar och grattis hälsningar till de goda resultaten på utställningen !!

    SvaraRadera