måndag 17 oktober 2011

Time out!

Hej på er!
Som ni ser har jag varken mycket lust eller ork att uppdatera bloggen nu för tiden..
Jag är ganska trött och har varit hängig ett tag.
Det är väll inte så konstigt egentligen att jag är trött för jag har haft ett tufft år med valp kull, mycket spelningar och Olivers födelse.
Sedan har vi haft mot gång i Fames livmoder inflammation som blev en kastration och vår Lillens bort gång i maj.

Så jag har beslutat att ta en liten time out nu.
Så att jag inte kör mig själv ner i skorna fullständigt.
Kullen som var planerad till dec 2011 blir fram flyttat och det blir en vår kull ( juni-juli 2012) i stället om Impala blir dräktig med Aik.

Fame har flyttat till en familj i Tomelilla och trivs så gott där.
Det är skönt att veta att vårt Troll nu har en familj som hon kan älska och vakta.

Jag har fått jätte fina kort på Nemo som är ur Power kullen:
















Här står hjärtat i skogen!
Han är nog mycket med matte och husse och strövar runt...















Tusen tack Charlotte för korten på Nemo!
Här kommer kort på Nemos bror Tyson:















Han ligger och chillar i sin bia bädd... KINGEN!!!
Disco ur Magic kullen nanar gott:















Ah mysisar! Tack Catta för fotona!


Sven som heter Chips i stamtavlan ser ut så här i höst mörkret:






























Han spatserar sina ägor goingen!
Tusen tack Ann för korten!

Vår Melody växer på bra och jag fick dessa kort från Melodys andra ägare Gitte:
















Här sitter hon fint:















Tusen tack Gitte!

Våra bastarder här hemma mår bara bra!
Tyvärr har jag ingen ordentlig kamera så detta är taget med mobil tfn:



















Lillan och Flis myser.
Lill pluttan växer på bra!
Hon är ljuvlig och helt rums ren!

Mer kort på mina hundar kommer snart.

Nu nalkas det Växsjö utställningen och det skall bli mycket roligt!
Såg att jag hade 5 Landgoldare anmälda till Växsjö och det är mycket roligt att få ha så många av avkommorna med på samma utställning.

Det blir också flytt för oss( JA IGEN!!!!) tillbaka till Anderslöv.
Denna bostaden vi hyr nu är mögel skadad och därför kommer vi att flytta i november till en gård också denna gång.
Men den gården eller ja huset är nyrenoverat och jag är säker på att vi kommer att trivas jätte gott där.
Jag har samma hem tfn och så klart mobil nr som förr.

Tänkte visa ett kort på Oliver med.
Han är ju nu 4½ månad och tycker att livet är ganska skönt....




















Hörre ni, in med foto på Landgold hundar!!!
Jag älskar att få kort och det vore roligt om jag fick från alla i mellan åt!
Kanske inte är så pigg med bloggen, men jag sitter ofta och bara njuter av era foton på datorn.

Snart skulle Lillen blivit 6 år och det går inte en dag utan att jag saknar min älskade hund.
Visst var han vacker?



















Min kompis mitt allt!
Tass i hand for ever!



















Kram Ninna

1 kommentar: