tisdag 29 november 2011

Grattis Landgold Power of Chixie!

Hejsan!
Sen som jag alltid är kommer nu ny gamla nyheter.
I söndags var det Malmö valp utställningen i Malmö och vi var där med Melody, Lillan och Maja som heter Charmony i stamtavlan ur Power kullen.
Louise Olsson som är del ägare i BlåRosens kennel var där med vår uppfödning Chixie.

Det var en mycket rolig dag för oss eftersom Chixie blev BIR valp och blev BIG6.
Detta är mycket lovande inför framtiden tycker jag! Super grattis till er fina flickas vinst!!!

Jag är mycket nöjd med dagen och alla individerna som var där härstammar på något sätt från mig här på Landgold.

Här är ett kort på Chixie:
















Här är hon in action:
















Visst springer hon fint?
Super grattis igen!

Vår Melody blev 2 :a bästa tik och jag väntar på kort från Gitte.
Hennes dotter tog kort och jag hoppas att det belv några bra!
Här är vackra Melodys huvud igen:















Charmony el Maja som hon heter nu i tilltals namn blev 3 bästa tik.

Landvild Oden blev BIM hane och han är så förbaskat lik sin morfar Lillen så det gör riktigt ont i mig när jag ser honom.
Men samtidigt VET jag att det bådar gott inför framtiden för han är redan nu en mycket vacker hane!



















Här är vår Lillan:



















Gittes dotter Mikela ställde Lillan och detta gjorde hon mycket bra!!
Hennes och Lillans första utställning!
Lillan slutade som 2 bästa tik framför sin syster Freja.
Jag måste säga att golvet på utställningen var under all kritik.
Halt och jävligt var det...
Lillan gjorde sig illa i benet under utställningen och INGEN utställning är värd att skada hunden för!
Så Mikela:
DU VAR SKIT DUKTIG!!!!

Här busar Maja och Lillan:



















Nu är det bara jul stök som gäller här hemma, men jag håller tummarna att ni som skall till Stockholm får en suverän helg!

Må gott nu och 1000 kramar från Ninna med vovvar på Landgold

1 kommentar:

  1. Grattis till utställningsresultaten:-) dom är jättefina hundarna!
    Kram:-)

    SvaraRadera