fredag 4 november 2011

VILKEN DAG!!!

YES!!!!
Herregud vad jag är glad! Jag tror inte att jag varit så förbaskat stolt i mitt uppfödar arbete någongång som i dag.....

I dag har det varit int utställningen i Växsjö och jisses säger jag vilken dag!
Mina hundar har plockat 1 plac i varje grupp utan öppenklass hane och bästa hane klassen.
Domare:Per Svarstad

Vi börjar från valp:
Melody 1 plac valp
White`n Black Amidelle Unghund kvalitet Excellent 1 plac
Landgold Magic Eragon öppenklass hane kvalitet Very good ( ingen vinnare där)
SE UCH, NUCH INT UCH Landgold Sound of Ludwig Champion klass 1 kvalitet med Excellent, cacib
Landgold Magic Arya 1 kvalitet 1 Bhtkl/Btkl/ Best bitch cert, Cacib och BIM
Landgold Famous Impala 1 kvalitet 2 Bhtkl/Btkl reserv cert och reserv cacib
Sedan fick Landgold kennel Uppfödarklass 1 med hp!
Så här stod det då:
4 resliga individer av utmärkt typ, mycket rastypiska, utmärkta huvuden, bra pälsar och fina teckningar!
VISST LÅTER DET BRA!!!
Jag blev så glad att jag började gråta när Robin plockade Cert och Cacib och 1 :a placeringen med Flisan!
Han är så duktig!
Det var en häftig känsla att ha 2 st tikar som var min uppfödning på 1 och 2:a plats samt att Lillens dotter SEUCH BlåRosen`s Glitter på 3 bästa tik, hon är ju en liten del av Landgold hon med!
Att jag ställde Impala och Robin stod på 1:a plats med Flisan var så häftigt!
Lite som eleven slår mentorn här....
Här är lite kort på Flisan och Robin:
















Här är Impala med sin fodervärd Pernilla och hennes fina rosetter:
















Jag tackar dig Pernilla för att du är du och alltid ställer upp på din lite "galna" uppfödare!
Haha, kan ju inte vara lätt eller?
My för att du finns!
Här är Flisan med Robin, jag i mitten och Pernilla med Impala:















Jag vill också tacka Stina som kom hit i morse för att hämta Flisan, så jag kunde få plats i bilen.
Utan dig hade det inte gått!
Att du finns där för mig och gör ett så underbart arbete med Ludwig!
STOR KRAM!

Gitte för att hon gjorde ett super jobb tillsammans med Melody i dag och härliga dotter Mickela som
som tog fotona ovan.
Melody kommer att bli en MYCKET fin avels tik , det kan jag svära på!
Har fina kort i min mobil som jag inte får ut tyvärr...

Jag hoppas på att få foton från Pernilla också från utställningen så då kommer de in bums!

Mitt stora grattis går till kennel Landzeroz som kammade hem BIR med Antero!
Han är så vacker!
Vi flyttar i helgen och därför kanske har vi ingen internet förrän i slutet av nästa vecka.
Så skicka gärna sms eller ring mig på tfn:
0046-734-118462(0734118462) om det är något!
Önskar er nu en underbar helg!
STOR KRAM FRÅN NINNA MED VOVVAR PÅ LANDGOLD

4 kommentarer:

  1. Tack Pernilla och alla andra goa Landseer människor vi fick möta idag.
    Till alla en fortsatt bra helg
    Gitte, Mickela och Melody

    SvaraRadera
  2. Grattis från oss till fina resultat. Ett extra Grattis till Robin, snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  3. Ett STORT STORT GRATTIS till dig och din uppfödning !! Lycka till med flytten !! Kram Anette/Chabasses

    SvaraRadera
  4. Hejsan Pernilla
    får värkligen gratulera dig för eran bra uppfödning. bra ras att föda upp, ger dig en ros och din duktiga son Robin som fixar hundarna så bra i ringarna hoppas vi ses någon gång titta gärna in på min nya golden flicka och skriv gärna i min gästbok kram lisbeth Tindra Thella och Flamen

    http://lisbeth.se

    SvaraRadera