måndag 24 maj 2010

Glimma 1 junkl 1junkk1 hp, Ludwig CACIB



Hej på er!

Skulle ha uppdaterat bloggen redan i lördags men när jag kom hem blev det bingen direkt för det var en dag men MÅNGA händelser, både på gott och ont!
Det var många Landseer på denna utställning måste jag säga och majoriteten var Lillen avkommor.
Här är resultat innan det kommer kort:
Min och Annelies BlåRosens Glimma blev 1 junkv 1 hp 2 och 2:a bästa tik in sin klass.
Här är Annelie och Glimma:

Annelie gör ett suveränt jobb med Glimma och det syns att de hör i hop!

Här är Stina med Ludwig som fick 1, 1 ck champion, 3 bästa hane C.A.C.I.B


Grattis Stina till detta lyckade resultatet!
Jag är en mycket stolt uppfödar matte!
Tyvärr fick Impala en 2 :a även denna utställningen, men Pernilla du gör ett suveränt jobb med henne.

Här är Pernilla och Impala

Impala blev attackerad av en tik som bet henne i benet( det som hon bröt för 7 månader sedan) och detta tror jag gjorde lite att Impala fick sitt självförtroende ruckat.
Hon var filbunken själv under 1 timme före och bara för att en människa inte kan hålla reda på sin hund förstör för andra.
Här ligger hon och slappar före utställningen med My och Pernilla:


Jag belv alldeles förtvivlad och började gråta när Pernilla sade att detta hade hänt.
Det påverkade ju även Picassos tur i ringen eftersom attacken kom före vi skulle in.
Picasso fick en junkv 2:a denna utställning han med.
Men nästa utställning kanske blir bättre vem vet?
Här är jag och Picasso i ringen:

Här är ett front foto på oss in action:

Även LANDGOLD SOUND OF LANDOLA alias fick en 2 ;a kvalite`för dagen och detta tycker jag var mycket synd!
Det är en fin tik och att inte uppmärksamma henne här skam!
Tyvärr fick jag inget kort på dem från utställningen! Fy på mig!!!!
Här är ett på Eskil och Vilda från en utställning där hon blev BIR i maj:


Vi hade också med oss BLÅROSEN`S Geicha alias Yatzy med ägare Annika på utställningen:

Ytazy har aldrig blivit utställd förut och det var först meningen att jag skulle ställa henne, men eftersom jag kände mig för upprörd för att kunna göra ett bra resultat med Yatzy så tog Yatzys uppfödare Louise henne in i ringen.
Vad hände då?
Jo när de skulle springa sitt varv så blev även hon attackerad av en hund som flög in i ringen.
Vi bytte fort plats jag och Louise och jag fortsatte att ställa Yatzy.
Det var ett bra knep, men tyvärr så fick inte Yatzy den 1:a pga av detta som hon förtjänade utan hon fick en 2:a kvalite`i junklass.

Men jag måste säga att det var en mycket stor dag för både mig och BLÅROSEN`S kennel!
Lillens son BLÅROSEN`S GRANIT alias Lilleman blev 1 junkv 1 junkk ck 1 BHkl BIR hund med cert och Lillens dotter BLÅROSEN`S GLITTER blev 1 junkv 1 junkk ck 1 Bthl BIM med cert bara 10 månader gamla!
Här är Granit och Glitter med sina priser:

Här är Glitter med sina:

Här är Granit med sina:

Här är jag och Lilleman:

Alla var snälla och ställde upp på ett grupp foto innan de åkte hem:

Från vä jag med LANDGOLD HUGO BOSS, AnnBritt med BLÅROSEN`S GLITTER, Louise Med BLÅROSEN`S GRANIT, Eskil med LANDGOLD SOUND OF LANDOLA, Annelie med BLÅROSEN`S GLIMMA, Pernilla med LANDGOLD FAMOUS IMPALA, Annika med BLÅROSEN`S GEICHA, Robin med LANDGOLD MAGIC ARYA och Stina med LANDGOLD SOUND OF LUDWIG.

Här är ett lika dan`t foto fast lite annan vinkel:

Mina underbara vänner Annelie med Glimma och Pernilla med Impla:
Kortet ovanför är vår Flisan. Så här såg hon ut hela dagen helt ko lugn( har sin mammas sätt) och detta bådar gott inför sommarens utställningar det!
Jag lägger upp alla kort från denna utställning på hemsidan under en egen sida så ni får se själva på alla fina kort!
Jag vill också skicka en hälsning till Bodil och Sune som hade med sin Lotus och Jamba till veterean klasserna.
Här är Sune med Lotus still going strong:

Lotus är ju som ni vet Impalas pappa.

Jag anmälde till sekretariatet att samma tik hade under dagen anfallit 3 Landseer och sedan fick jag ett samtal där de hade beslutat att ta i från denna tik hennes priser för dagen!
Bra gjort tycker jag!
Nu får ni ha det så gott och jag är mycket nöjd och lycklig för helgens fina priser och att jag fått träffa så många fina hundar!

Kram på er från Ninna med vovvar på LANDGOLD


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar