onsdag 12 maj 2010

Inget har hänt.....

Hej på er!

Jag har fått lite kort från Larv i lördags där det tyvärr inte gick så bra för vare sig Glimma el Impala på utställningen med sina 2:a kvalite`platser.
Enligt mitt tycke är varken Glimma eller Impala 2:a kvalite hundar!
Men det var tydligen en domare som inte kunde ras standarden och dissade Impan och Glimma rejält.
Nu börjar man tröttna på alla idiot domare som skall ge sig på att dömma Landseer.
Hur kan man ta sig an en ras som man ALDRIG har sett live förr?

Jag vill tacka Annelie som var modig nog att ställa Impala som hon aldrig ställt förr i en utställning.
Tusen tusen tack Annelie och vi kommer igen den 22 maj på utställningen i Hässleholm!
Här är Annelie och Impala:

Här är Impala med halv syskon:

Från vä Rozcoe´z Attracted Andrew, Rozcoe´z Attractive AnnaBell, Rozcoe´z Attractiv Agnes, LANDGOLD FAMOUS IMPALA och pappa Kullarnas Doubtless.
De fick hp i denna gren.
Jag tackar än en gång Annelie för ett superbt jobb och vi ses i Hässleholm!
Mötet för Landseer klubben var ju också i lördags den 8 maj och jag tycker att fler skall bli medlemmar så vi får en stark och fin klubb för vackra ras!
Gå in på Landseer klubben och bli medlemmar nu!

Här har det inte hänt ett skit.
Jag har bara varit med hundarna och min familj och det har känns bra tycker jag.
Vi grillade lite i går och jag myste med Lillen.
Han är så otroligt skön att bara sitta och slappa med:

Som jag älskar min hund!



Lillen säger nog:- Om du får hänga på mig matte så får jag en bit kött då?

Jag och min SE UCH KULLARNAS ÅTRÅVÄRDE ÅRVAR!!!

Lill Flisan ville inte ligga ute på gräs mattan utan låg och slappade inne på verandan:

Som hon har vuxit liten!

Jo här är lite kort från Oscar eller LANDGOLD MAGIC BLUES.
Oscars matte och husse ursäktade sig lite för alla kort de har på Oscar är i liggande form.
Det förklarades med att när han rör sig hinner de inte med att ta kort hahah!
Här är ett skit mysigt kort tycker jag:

Helt underbart!
Här är ett till:

Här tar han en paus tillsammans med matte Kirsten och "broder" Anton:

Tusen, tusen tack för korten Kjeld och Kirsten!
Oscar är underbar!

Hörre ni som har Landgold hundar!
Skicka nu in kort till mig för jag längtar efter att få lite mysiga kort!
Jag tänkte göra en kalender till nästa år som ni skall få i gåva och då behövs ju kort inte sant?
ALLA kort vare sig de är rena, skitiga eller annat är välkomna!
Jag har nu bestämt att vår valpträff blir LÖRDAGEN den 10 juli.
Plats finns under valpträffar.
Är ni intresserade av att komma och bara vara med oss under dagen och sedan grillning på kvällen så hör av er till oss.

Sedan vill jag promota för både Landseroz och Lotuslyans träff som de skall ha i sommar!
Landseroz träff sammanfaller med Jönköpings utställningen 18-20 juni och Lotuslyans underbara träff har de bestämt 6-8 aug i Genastorp.
Det händer massor med roliga saker på bägge deras träffar och det är nyttigt att få träffa andra Landseer och människorna som äger dem!
Imorgon kommer Trolle, matte och husse och hälsar på en stund och det skall bli mycket roligt!
Så kort kommer nog på kvällen från vår lilla mini träff!
Må gott och kram på er från Ninna och vovvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar