fredag 26 mars 2010

Hejsan!
Njuter ni också av våren? Här i Skåne har vi fått vår med vacker sol och varmt väder!
14 gr varmt var det och jag och Robin bara njöt tillsammans med hundarna!
Vi har tagit lite kort i dag och jag hoppas att ni tycker om det ni ser.
Här är Flisan först ut:

Hon står helt av sig själv denna flicka och jag måste säga att jag än så länge är MYCKET nöjd med hennes tillväxt.
Här är Oscar:

Han uppskattade INTE att hamna på bordet och spände sig väldigt, så jag fick honom inte att stå så fint som han gör när man inte tvingar honom.

Jag är ju inte så mycket för det där att tvinga mina hundar till att göra det jag vill.
Jag vill samarbeta med mina hundar och behandla dem med den respekt en flock ledare skall behandla sin flock och på det sättet plocka fram det bästa i dem.

Detta kortet tycker jag representerar Lillen, för han är SOLEN i MITT LIV!!!

Inte ett super kort, men han är verkligen min SOL!!!

Här är lite roliga foton från tidigare i dag:

Flisan äter ben....


Mitt ben säger hon helst alla 4 som fanns!

I kväll har hon fått bada för hon var lite skitt som de säger här
nere i Skåne land:

Robin badade och jag fotade, sedan fönade vi snuttan torr:

Efter badet var hon lite trött så vi myste i soffan en stund:

Medens Flisan fick sitt bad så var Oscar fången på Alcatrass:

Frustrationen var hög hos honom att Lilla syster Yster

fick komma ur lådan ,så ja han tänkte till han:

Och visp kom han, hur han tog sig ut är en gåta:

Och passade på att kissa lite... Ser ni hur han njuter???
Han är underbar denna kille! Full av liv, lust att lära och BUS!
Vi har under veckan tränat in sitt, ligg, tass och att godis ja det får man,
men bara om man kan låta bli att ta den!

Jag är HELT förundrad varje gång hur fort Landseer lär sig detta...
Här tränar vi ligg:

Nej det gör vi inte( skojja bara) men det skulle kunnat varit det!
Här smakar han på mina sura sockar:

Sedan vi köpte buren har den blivit hård valuta för alla hundarna här.
Mammy har gjort den till sin håla och hon är ju en god hjärtad själ
så hon delar den gärna med Flisan:

Fast klart det är ju liiite trångt, men finns det hjärte rum finns det skjärte rum:


En godare själ än Mammy och Ängla ja det får man leta efter.

Min lilla flicka Ängla mår bara bra och är fortfaranmde hos Impalas fodervärd Pernilla med familj i Blekinge.

Hon har inte lika mycket mjölk i sina tuttar nu och lever livet med sin dotter och sina nya kompisar Tjorven och en liten Border flicka som Lovis( stavade jag rätt nu Pernilla???).

Det är j-vligt tomt här, men Ängla får vara kvar hos Pernilla ett tag till....

Jobbigt, jobbigt för min själ, men gott för Ängla och det är viktigast.

Nu önskar jag er en fin dag och massor med kramar från Ninna med vovvar!!!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar