söndag 14 mars 2010

Grattis BlåRosens Glitter och Granit!!!

Hejsan!
Hah, ha jag behöver webb design hjälp jag och det får jag från alla håll och kanter!
Tack än en gång Nina för all hjälp!!!

Jag har fått en strålande nyhet!

Lillens son och dotter ur BlåRosen kullens G Kull: BlåRosen`s Granit och Glitter har denna helgen som andra helgen i rad blivit BIR och BIM!

WOW, jag är så stolt!

Här är först ett kort på Lilleman som han kallas:

Hans kritik lät så här:

Laholm, 13/3-2010:

1,HP,Bhkl 1, BIR-valp, BIG-valp1

7 mån. hane. vackert huvud o uttryck. korr. bett.
Vacker hals. Välvinklad runt om.
Bra ben o tassar. Bra längd på kroppen.
Rör sig som en dröm runt om.
En riktig läckerbit. Ta väl vara på honom.

Hans syster BLÅROSEN`S GLITTER fick denna kritik:

Laholm, 13/3-2010:

1,HP,Btkl 1,BIM-valp

7-mån. tik. Vackert huvud o uttryck.
Tillr. hals. Vällagd skuldra o överarm?
Bra bröstdjrup. Välvinklat bakställ.
Rör sig bra när hon väl har alla fyra i marken.
Lycka till i framtiden.

Jag är så stolt över detta!!!
Grattis blåRosens kennel till dessa underbara resultat!!

Att Lillen är en stjärna, ja det vet vi och nu att hans valpar även i andra kullar utom mina egna skördar vinster ja det är så super skoj!!!

Jag har/är sjuk så det har inte hänt så mycket här måste jag säga!
Har fått gallsten och det gör fabiens ont, så mest har vi sprungit med valparna för att få dem rumsrena och mina älskade ungar har ställt upp och tagit de vuxna hundarna på promenader i helgen.

Vi får se vad som händer, skall kollas upp lite av olika doktorer inom kort. Gallsten går ju att fixa.

Jag filmade Flisan och Oscar i fredags.
De fick en ny leksak och hade jätte skoj med den:



Lite kort blev det också;

Valparna får vara i lådan när jag inte har 100% koll på dem. Jag vill ju inte att de skall råka illa ut och från och med nästa vecka ja då skall lådan bort.

När de busat klart ville Flisan inte alls vara i lådan utan ja hoppade ur den och lade sig brevid Mats på golvet:


Hon är en riktig liten Flisa den!!!
Det går bra med att få dem rumsrena, men visst det är extra jobb, med att hela tiden ha koll på 2 små rumpor som sätter sig ned! Men vi hjälps åt här hemma och hela tiden är det någon av oss som flyger upp och på med foppa skorna och ut!

Oscar är en riktigt liten mys pelle. Vi satt i går och tittade på melodifestivalen och då ville han upp i Mats knä och somnade där förnöjt!


Jag har fått frågor om Jazz och hur vida han är opererad. ja det är han.

I Tisdags blev han opererad och hans prognos är god.

Han läker precis som han skall och skall tillbaka till veterinären nästa vecka.


På Tisdag kommer Impala hit och skall vara hos mig i några dagar inför utställningen. Det skall bli mysigt att få hem henne och bunda lite inför Malmö utställningen på lördag.

Jag ser det som en tränings utställning för henne efter den pärsen hon gått igenom med operation av sitt ben som hon bröt i sep-09. Hon behöver komma in igen i detta med att vara i utställnings ringen och det blir bra vad vi än blir placerad med henne, för jag vet att vi har en super tik i henne!

Hon är lik sin mamma Ängla och har samma goa temperament som både mor och sin fader legendariska Kullarnas Doubtless som heter Lotus. Nu skrev jag inte alla hans fina titlar, för vi alla i Landseer världen vet vem Lotus är.

Jag älskar det här kortet på Impala när hon står med sin älskade boll!


Detta är mamma Ängla upp i dagen! En boll fantast!

Nu skall jag mysa med bebbarna medens jag är smärt fri!

Må gott och vi kommer med fler kort i veckan då vi skall klippa Vilda inför utställningen på onsdag och Picasso på torsdag! Jag ser så fram i mot lördagens utställningar skall ni veta!

Må gott och massor med kramar från oss här på LANDGOLD kennel!!

// Ninna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar