söndag 2 oktober 2016

Livet är inte alltid tummen upp!

Hej på er😄
Chocken efter Nemis dåliga hd/ed resultar har stillat sig något.
Vi har fått besked att det inte blir någon operation på henne tyvärr ,och då återstår tyvärr att hon får gå på de ständigt gröna fälten med våra andra änglar.
Det är fruktansvärt att vara ägare och få de svaren att inget kan göras. 
Jag vill också betona för er som säger att ni som endast avlar hd/ed fritt för era valpköpare och därför minskar risken för HD/ED av avkomman. 
Jag håller inte med på det. En HD A och en HD A kan ge både c och d hd. Men ni valpköpare som skall sätta er in i hela valpens stamtavla och förhöra er hur kullens föräldrars syskon, far och mor föräldrars syskon och ev avkommor före er valp har blivit till om de är röntgade. 
Nemis mamma är HD A ED 0 Nemis pappas HD A ED0 men 3 av syskonen är röntgade C, c/d och c med pålagringar...
Jag har i efterhand fått luskat ut eg data, men inte från uppfödaren för hon la locket på! Dålig uppfödare!
Vi har ingen sjuk ras, men kanske har mina importers otur fått mig att sänka ner farten lite. Det gör ont i själen att behöva låta unga hundar somna in! Det är jobbigt och gör förbannat ont med krossade drömmar och ett hjärta som brister var gång! Jag är grymt tacksam över att vi gjorde ett SOR prov i hop och att hon just den dagen inte hade ont. 
Det är orättvist fan så orättvist!
Hon jobbade hårt för stt få mig ordentligt livräddad! Vilken hund och mentalt så stabil❤️


Detta minne kommer jag alltid att bära med mig. Min lilla gos franska med ett toppen huvud och sjuk kropp❤️
Sedan vill jag också dela med mig av våra Tibbar: från vä Sessan, sedan Chahna, Arja och Gizmo!
Dessa små känner på sig att jag inte mår bra och är vid min sida❤️


Nästa år 2017 skall Arja om allt nu är bra med ögonlysningen på torsdag paras med en vacker pojke som det blir 0,0% insvavels grad med👍
Jag har tagit det beslutet nu att även börja med 1 kull Tibbar. 
Lille Gizmo myste med mig: 


Önskar er en fin fortsatt helg!
Kram Ninna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar