måndag 24 oktober 2016

Rusar!

Hej! 
Tiden rusar i väg och hösten är här.
Indyra löper och snart är det dags för parning.


I dag har jag och mina elever från Real Gymnasiumet i Malmö varit på studie resa till Bårslöv och Vi2 hundcenter.
Min väninna Katarina var med oss efter att vi först varit hemma hos henne och fikat. Emmy växer på fint och är ljuvlig!


Adidas var med oss i dag och våra hjärtan lekte så fint.

Efter fika åkte vi i väg och vi blev varmt välkomna av föreståndaren som visade oss de olika ladorna där de har kurs utbud på nose work, agillity, rally lydnad och person sök! 
Det var så intressant för mig, för det är ju en helt ny värld för mig, som jag nu skall börja sätta mig in i! 
Vatten kurser är redan inbokade i vår kalender för 2017 och nu även lite sndra kurser.....
Spår kommer också igång om några veckor👌
Här är lite foto från i dag: 





Vi2 hundcenter har ett mycket välskött hund dagis och jag har även fått mycket inputt om denna rörelse! 

Efter en händelserik dag ligger jag i sängen och tittar på film som Helena har skickat på Helda där hon gör nose work! Är så stolt!

Vår lilla Mimms växer på bra hemma hos Lotta! 
5 dec hämtar vi hem vår lilla Sessa. 
Förhoppningsvis går det vägen med ung hund, valp och valpar i valplåda! 
Ja har man inte tillräkligt med jobb så får man :) Underbar tid skall det i allafall bli :) 



Denna veckan har vi en Siberian Husky vid namn Moja hemma. 


Det är en sönernas flickväns hund som är här för matte skall flytta nu i veckan.
Häftig hund! Och det går utmärkt ihop med mina!

Vi tränar Gizmo och Arja inför Växjö; 


Gizmo: 



Jarko är fortfarande i Litauen och inväntar löp tikar. Saknar honom så det gör ont😔
Men han har det bra hos Elena. 
Han vaktar alpackor om dagarna nu :)



Nu har jag inget mer att berätta! 
Kram Ninna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar