fredag 16 september 2016

Väntans tider

I dag när vi röntgade Nemi var jag naturligtvis med och styrde och ställde på Evedensia i Ystad😂
Jag var inte nöjd med en plåt vilket röntgen sköterskan,genast uppmärksammade och då tog de en ny mkt bättre👍
Mina praktikanter fick också en lektion om hur man gör och varför hunden skall ligga som de gör. Det är häftigt att få ha med 2 fina elever som är så drivna ich duktiga! 

Sen kom jag på att i måndags fick jag inte min uppfödar rabatt så då fick jag 40% avdrag i dag i stället! Bra service!👍
Nu är det bara att invänta till Tisdag och jag hoppas att vår Nemi inte har kassa höft el armbågar!
Nu har jag gjort vad jag kunnat för att bygga upp henne och gett henne rätt kost och motion. 
Hon är en underbar hund som funkar med alla vårt hjärte gryn❤️och en duktig vatten hund.



I måndags röntgades Landgold The Melody of Angel och vi fick resultatet HD B ED 0 på henne.


Vår Landseer träff var grymt lyckad! 
Vi var 19 pers med 10 hundar.
Vi började helgen med att bjuda på korv och bröd. 
Helt underbar helg blev det! 
Rally lydnad med Lotta Andersson, 

en BPH föreläsning, jag gjorde ett SOR prov med Nemi som var mkt lyckat( är otroligt stolt) och Marie gjorde SOR prov med Maja😄

Efter det badade jag lite med Indyra❤️

Sedan var det trim kurs och så blev det utställnings träning i mörkret😂
Men finns viljan så finns intresset!
Jag fick också reda på att vår Jarko blivit BIM med cert och cacib samt Litauisk utställnings champion😄

På söndagen blev Indyra Vom Wulsberg utställnings champion!

En suverän vecka för oss! 
Tack alla som kom till SVLK tröffen!
Kram Ninna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar