fredag 6 augusti 2010

Göra en egen leksak....

Hej på er!
Jag har sprungit runt och letat i hela huset efter vår aktivitets boll, som jag inte hittade FAST jag letade ÖVERALLT!!!
Men så kom jag på att jag kunde ju göra en aktivitets leksak av en plast burk.
Så jag letade fram en burk, klippte några hål i den och så hade vi en leksak som inte varse sig kostade pengar eller behövdes vara rädd om för att den skulle gå sönder.
När den var använd( efter så där 2½ min) var det bara att kasta den.
Tur att jag har MÅNGA burkar hemma!!!

Med hål i locket av burken...

Flisan kände doften av lever bitarna och stod och väntade på sin leksak:

Japp, efter hon fått den då bar det av över golvet!

Titta matte jag får ut godis!!!

En bra leksak måste jag säga att jag gjorde.
Kollade naturligtvis att hon inte fick i sin några plastbitar.
Hon klurade ut ( eftersom hon är en mycket genialisk flicka) att få locket liggande mot golvet gav godis.
Efter att hon var "färdig", klurade hon ut att hon nog fick öppna locket för att få tag på den sista gottan....
Fame ville vara med också och få godis, så hon fick en egen burk, fast hon fattade inte riktigt att hon skulle äta upp ALLA gotterna som ramlat ut!
De städade Ängla upp efter henne.
Ja varför göra jobbet när man lungt kan gå efter och äta upp goda lever godis?

Detta lekande gjorde i allafall de små väldigt trötta.
Här är klart favorit ställningen, bredvid Lillen....

Flisan i favvo ställning:

Fame i knät på Robin:

Jag satt och mös med Fame i soffan i kväll.
Man får ju passa på medens hon är så pass liten att hon får plats i mitt knä:

Åh, denna ljuvliga lilla flicka!

Nu får ni ha en riktigt god helg och glöm inte bort att i helgen är det Landseer träff hos Bodil och Sune på Lotuslyans kennel!
Läs mer om det under träffar på min hemsida!
Åk dit, prata, umgås och ha trevligt!
Puss och kram från Ninna med vovvar på LANDGOLD kennel

2 kommentarer:

  1. Ja! Bra leksak! Jag tar tomma toarullar och fyller - blir lite att stæda efteråt men bra sysselsættning.. Vad kul att se att Flisa också har det dær med att ligga med benen upp mot væggen..Trolle ær EXAKT likadan! Det ær hans favoritposition! Gærna mot kylskåpet eller mot balkongdørr, så det ær lite svalt....
    Fame ær en mysig knæhund - Trolle ær det fortfarande - han trængs i tv-soffan med matte och Giiiiiilllar det... ( då tror han ær i storlek med Fame..)
    Kram från oss!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en smart och kul aktivitetsleksak. Förvånar mig inte ALLS att det tog 2 1/2 minut för Flisan att förstöra den *haha* hon är en riktigt uppfinningsrik voffsa :o)

    Mysigt att kunna ha dem i knäet, synd att det försvinner så fort. Men som föregående talare är Gucci preciiiis likadan, han tror fortfarande han är en liten knähund *haha*

    Sköt om er.

    Kram

    SvaraRadera