tisdag 22 juni 2010

Wow vilken helg för SOUND OF LUDWIG!!!

Hej på er!
Jag är så lycklig så lycklig som uppfödare denna helg!

Vår uppfödning LANDGOLD SOUND OF LUDWIG var på 3 dagars i Jönköping.
Så här fint gick det för honom:
Domarkritiken för de tre dagarna är följande
Domare : Brankovic Zoran
Datum 19 juni
Excellent type. Good size. Nice head. Good proportions. Well set tail. Well developed chest. Free actions. Good coat, colour and temperament.
1 chkl, 1ck, 2 bhkl, 1 cacib

Domare : Torbjörn Skaar
Datum 20 juni
Prop. huvud, välburna öron bra hals, bra vinklar fram och bak. Utm kropp och benstomme. Kunde ha mer flyt i rörelse bra täckning. Välpresenterad i god kondition.
1chkl, 1 ck, 1 bhkl, 1 cacib, 1 bim

Domare Petra Junehall
Datum : 21 juni
Maskulin hane. Bra proportioner ganska bra huv dock ngt grov skalle och ljusa ögon stör uttrycket. Bra hals o ö-linje passande benstomme. Tillr vinklar dock önskas bakstället stabilare i stående och gående. Ngt brant kors. Bra svans. Bra bröstkorg. Rör sig bra från sidan. Välskött päls av bra mängd färg struktur
1 chkl, 2 bhkl, ej cacib
Här är Stina och Ludwig i ringen:

Nu är Ludwig mer meriterad än sin fader SUCH Kullarnas Åtråvärde Årvar och det är precis som det skall vara!
DÅ VET MAN ATT MAN GJORT EN KANON KOMBO!!!
Han har även ett fint diplom från Svenska Landseer klubben för sina insatser i vatten, lydnad och som meriterad allaorund hund!
Ludwig finns till avel om någon är intresserad kontakta mig så ger jag Stinas tfn till er!
Här är en blöt Ludwig:

Grattis Stina, Gary och Ludwig till en kanon helg och att ni finns!!!

Guccis matte Nina( min goa väninna) har målat denna fina mugg( ja jag har till salu i fall någon vill köpa).
Visst är den läcker?


Jag mår tyvärr inte så bra igen( min mage spökar) så i går blev jag bjuden hem till Nina och Gucci för at bara få en lugn dag.
Nina överaskade mig med att ge mig lite nagel manikyr!
Jag blev jätte glad för detta!
Det är inte ofta man blir ompysslad direkt.
Gucci och Flisan lekte så de blev alldeles slut i värmen!
Här är en liten film:
http://www.youtube.com/watch?v=w2TRqRU9bSg

Här Är vi ute och hemma hos Nina och Gucci.

Här är Gucci och Flisan i Nina och Franks fina trädgård.

Flisan leker med Guccis leksak och vips skall ju han ha den FAST han inte har sett den på 1 månad.

Åh titta en Landseer till, nä det är ju en KO, fniss

Kom igen syrran lets play!



Flisan tar igen sig i suggan av trädet en stund...


Vi är syskon ur Magic kullen...

Jag och Ninas sambo Frank myser i solen...



Nina och Frank har tre st vackra katter med!
Här en kisse som också hade velat vara med...

Vi har också fått fina kort från Trolle med familj!

Han är också helt underbar Magic Eragon alias Trolle!

Sist men inte minst har vi fått ett fint kort på LANDGOLD FAMOUS IMPALA, vår blivande avels tik Impan!

Tusen tack Pernilla med familj för att ni finns!
Nu tackar jag för mig denna gång och önskar er en fin MIDSOMMAR!!
Kram från Ninna med vovvar på LANDGOLD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar