tisdag 8 juni 2010

Äntligen är studenten över!

Hej på er!
Jag har haft fullt upp här eftersom Robin tagit studenten.
Mina goa föräldrar kom till oss från Uddevalla på torsdagen den 4 juni och det var mycket som skulle ordnas för Robins stora dag.
Vill dela med mig av lite kort. Kanske är inte alla om hundarna men jag tycker att det är roligt endå med lite andra kort med!
Här är från Robins dag i fredags den 5 juni.

Jag och Pontus väntar på Robin:

Min älskade mamma och Pontus:

Här äter Robin och våra gäster av den goda maten:

Vi är ju en hund familj och alla har vi olika raser!
Här är Mats dotter Cornelia med sin lilla Zarah:

Min mor och far har en Lagotto som heter Sudden.
Han hade en lovande utställnings bana och var tänkt till avel, men tyvärr så hade denna vackre gosse dåliga höfter.
Men vacker är min "lille bror" endå:

Han är en mycket pigg liten krabat som jag bara njuter av att få "träna" när han är här. Lagotton behöver ju mycket huvud gympa och utmaningar för att må bra!
Här är kort på en av Robins student tårtor som vi beställde av Katarina som är en granne.
Vill ni beställa tårtor av henne så bara maila mig så får ni hennes tfn!
Underbara goda tårtor!

Här är ett ytterligare kort på Zarah lilla fisen!

Hon är ju inte större än Tummelisa denna lilla dam, bara 4 månader gammal. Vi skrattar för Flisan är ju bara en månad äldre med sina 5 månader och ca 30 kg tyngre än Zarah.

Här är ett nytaget kort från i Fredags på Ängla som ÄNTLIGEN börjar att få päls igen!

Dagen efter studenten var vi ganska möra både i knoppen och kroppen( fniss) så vi satt och njöt av solen i vår trädgård innan det var dax för mig och Mats att åka och spela.
Här sitter Ängla fint:

Eller tigger rättare sagt!
Hon försökte få mamma till att ge henne en bit tårta, men den lätta gick inte min mor med på!

Här sitter min pappa och Sudden fint:

Ja min pappa är väl dresserad han med, bara han får en kkp kaffe sitter han fint!
Här myser Flisan och Sudden i skuggan:

Sudden tycker om att springa och därför hade de honom i band. Mina hundar stannar ju i trädgården de....

Skrattade när mamma hade satt Sudden i hans bur.
Kolla in hans sätt:

På söndagen fyllde Mats systers dotter år och här fick jag ett fint kort på Mats pappas Groenendaler Lex:

Flisan ligger och myser( som vanligt)

Och jag myser med 1 månad gamle Sebastian:


Mysigt med en liten bebbe....
Min tid är ju förbi med dessa små, så det är mysigt att få låna i bland!

Jag vill också Gratta LANDGOLD SOUND OF LANDOLA alias Vilda till hennes 4 plats i Tyskland i öppen klass!
Bra gjort av 59 tikar att komma på 4:e plats!!
Jätte fin kritik fick hon och en fin medalj!

SUPER Grattis till Vilda och hennes ägare till detta fina pris och bra jobbat!
Jag är en så stolt uppfödar matte skall ni veta!

Nu avslutar jag för denna gången och tusen tack för alla fina kort jag fått!
Skicka in fler för jag behöver en uppsjö av kort till mina kalendrar till nästa år!
Massor med kramar från Ninna med vovvar på LANDGOLD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar