söndag 20 november 2016

Lite nytt👍

Hej pÄ er!
Hur Àr lÀget?
HÀr gÄr livet sin gilla gÄng!
Vi hoppas nu pÄ att Indyra Àr med valpar och den 28/11 skall vi ultraljuda henne! Jippie!!!
Jag önskar sÄ att det blir en fin kull och att det blir en kull som kommer att bli arbets och familjehundar!



Vi har ju startat upp med en rad aktiviteter och jag gÄr nu som instruktör lÀrling pÄ Bonzitas hundskola. Det Àr jÀtte skoj!


Gizmo var med mig och arbetade i onsdags😄
EfterĂ„t var han mycket trött😮



Mitt liv blir mer och mer innehÄll med hundarna igen och min kropp Àr inte som den varit, men jag har lÀrt mig att ta vara pÄ det jag kan och prioritera hur och nÀr det Àr dags att lÀgga av att pressa mig.
Resan som handikappad Ă€r inte pĂ„ lĂ„nga vĂ€gar klar, men att leva med ett handikapp som jag har,Ă€r invecklat  och svĂ„rt nĂ€r man vill mycket! Men jag Ă€r optimist och min hunger att lĂ€ra och lĂ€ra ut Ă€r enorm! Mina elever frĂ„n Real Gymnasiumet Ă€r hĂ€r 2 ggr/vecka och det Ă€r fantastiskt skoj!

Vi har fÄtt den stora Àran att numera Àga Landgold The Glory Of Athena.
TyvÀrr Àr hennes fd husse sÄ sjuk, sÄ att Athena inte fick det hon behövde i motion.
SÄ hennes husse och matte frÄgade om hon kunde fÄ stanna hos oss!
Mer Àn gÀrna svarade jag. Athena Àr ju utbildad diabetiker hund och detta har jag fortsatt att trÀna hennes nos genom nose work och sök.
Hon Ă€r en hĂ€rlig flicka som Ă€r otroligt lĂ€tt att jobba med❤️
Vi skall under 2017 starta i start klass i sök och nose work👍
Tack Johan och Lovisa för er gÄva till mig!



I morgon mÄndag Äker vi mot Riga för att hÀmta hem vÄr KING Jarko!
Gud, jag lÀngtar sÄ efter honom!
Han har fĂ„tt 2 fina döttrar i Finland och med tiken  FI 10071/13 Neaira Amma Us Arsnouphis HD A ED 0 CTP fri.
Helt bedÄrande söta:



Han har ocksÄ parat 2 mycket vackra tikar i Litauen och det skall bli kul att se vad det blir dÀr!

Vi jobbar ocksĂ„ med att dra kĂ€rra inför ras paraden pĂ„ Stora Stockholm😂


Flisan skall dra den!
Förra Ă„ret blev hon Svensk vinnare-15 i Stockholm och i Ă„r skall hon göra sin sista grej pĂ„ utstĂ€llning genom att dra en vagn i körlekens tecken❤️


Hon Àr fantastisk vÄr Flis!

Mimms vÀxer pÄ uppe hos Lotta och den 5 dec hÀmtar vi hem henne.


Sedan letar vi fortfarande fodervĂ€rd! 
Intresserad? Ring oss pĂ„ 0734118462 el 
skriv ett mail till 774lindgren@telia.com
Allt sker med Skks foderavtal och en massa sunt förnuft!

VÀl mött med stor kram frÄn Ninna








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar