lördag 30 juli 2016

Förälskad!

Hej på er!
Jag har ett ord.... Förälskad ännu en gång!
Ja jag älskar ju dem alla i vår kennel.... Adidas har tagit oss med storm allihopa och hon är en busig, läraktig och underbar flicka!

Båtfärden över gick super bra!
Både Gangster och Adidas är 2 väldigt trygga valpar som helt och fullt accepterade hiss, gå in och ur ett konstigt rum och bli klappade av folk de inte kände!
Gangster:






















 Linus min trygga hjälp reda:)






















2 vackra White`NBLack ungar som skall bli livräddnings hundar:






















Vi satt ute i det vackra vädret:






















Sista fotot tillsammans:






















Visst tyckte Adidas att det inte var helt ok att plötsligt bli ensamm, men efter ett tag så accepterade hon det.

Vi fick ju stoppa några ggr ner från Stockholm och hon sov nästa hela tiden.
Hemma väntade Flis, Jarko, Gizmo, Arja och Nemi.

Allt gick jätte bra och hon är numera en i flocken!
Nemi är för hård hänt mot Adidas så tyvärr får de inte leka ihop.
Här är vår drottning Flisan med sin prinsessa och brors dotter Adidas:






















I går ultraljudade jag Amidelle men åter igen var hon tom....
Så tyvärr blir det inga valpar här i sommar.
Vi provar en gång till i höst, men då väljer jag en annan hane....
SEUCH Polarfriend Rambo står som första val!

Här är Amidelle med Adidas 2 vackra White`NBLack flickor:






















I dag har vi bara varit och allt går jätte bra!

Jag plockade stygnen på Flisan i kväll;






















Är ju lite snål.
Varför gå till en veterinär och plocka stygnen för 700 spänn när jag kan göra det själv?
Allt har läkt så bra och nu skall Flisan börja få träna igen.

Flis och Aidas är så otroligt lika:























Vi introducerade trimbordet för Adidas i dag!
No problemas där heller!

Under tiden vi var i Estland byggde Mats och en arbets kamrat färdigt vårt nya staket.
Så nu skall inga fler "olyckor" med hundar som hoppar över staket hända igen.
Vi har ju hämtat några nere i dammen och det är inte ok att hundar rymmer från tomten.
Jag har ju inte mina hundar i hund gårdar hela dagarna, och då måste jag veta att de är trygga även i vår trädgård!




Nu önskar jag er en fin fortsatt helg!

Kram Ninna


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar