måndag 22 februari 2016

Stolt!

Hej!
Är så otroligt stolt över Landgold The Melody of Echo of Love och hennes ägare Helena Henriksson!
I dag hjälpte de en liten Malteser att få komma hem genom att Helda som( Echo of Love( är den enda svenska ID hunden av rasen Landseer och hon ensam spårade upp denna hund!
Helena ringde mig i dag och var så otroligt lycklig över att Helda som är 1 år spårar så klock rent och tackade mig som uppfödare att jag valt precis rätt hund till henne!
Vad ska man som uppfödare säga mer än att jag gjort vad jag kunnat i kombinationen, jobbet gör ju Helena och Helda ihop!
För mig som uppfödare är det en total lycka och stolthet att vår ras Landseer är denna perfekta allaround hunden och att Sveriges enda certifierade ID hund är en Landgoldare!
Jag jobbar ju för att ta fram Landseer med jobb vilja men också den perfekta familjehems hunden. En Landseer skall kunna utan problem vara med på allt utan att bli stressad, kunna jobba utan att allt för mycket ta in andra intryck, orka fokucera på den uppgift man ger den oavsett om det är lydnad, vatten, boll passning etc , det är också viktigt att hunden skall vara byggd för att klara av olika situationer denna stora ras utsätts för men enda vara den hunden vi kan låta familj och vänner umgås med!

Helda är avkomma till LP1 SEUCH Melody och SEUCH Jarko V Hollandseer!

Är så förbaskat stolt!!!! Bravo hjärtan❤️❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar