lördag 31 oktober 2015

Växjö

Hej på er!
Vi önskar också denna fröken välkommen till Landgold kennel!
BlackRill`S Edessa
Uppfödare Kajsa Laurila och Tove Eriksson



























I dag i Växjö blev det 1:a öppen klass med excellent för Indyra Vom Wulsberg och Jarkos dotter Sally blev BIR valp med 1 hp.

Ingen fick CK eller cert/cacib av Landseerna och domaren var finska.
Jag kan inte förstå vad det är för fel på de finska domarna.
Detta var 5:e utställningen vi är på med finsk domare och alla 5 ggr så har de inte delat ut ett enda CK eller cert/cacib!

Indyra var enligt mig den bästa tiken och var värd sitt ck i dag!

























Vi hade en super mysig dag tillsammans med Madeliene och Patrik! 
Samt att jag fick mysa med fina hundar både stora och små!

Icikarma`s Birinder "Gizmo" fick Very good i dag och det är jag nöjd med!
Han uppförde sig som en kung!!!
Kritiken blev:
Hane med fina prop. Maskulin mycket bra skalle , öron. Allt för stora ögon, något kort nosparti, välfyllda läppar,raka ben, mycket bra hals och topline ännu något tunn i bröstkorgen, brant kors, lågt ansatt svans, väl vinklade knän. Mycket vackert visad! Very good

Lugn och sansad är min älskade gosse!!!
























Det finns inte ord på hur mycket jag älskar mina hundar!
Robin visade Indyra mycket bra i dag och jag är stolt över min gosse!!!

Kram Ninna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar