fredag 31 juli 2015

En koslig tripp till kennel Icikarma`s!

Hej!
Ja, jag hann hem från Holland för att åka vidare till Larvik och Kari Paaske i Norge.

Vi hade ett par fina dagar tillsammans!

Kari tog mig, Flisan och Gizmo till Vigelands Parken i Oslo.
Mycket intressant och det blev en mycket mysig dag!

Alla ville klappa Flisan, och vi tog inte många steg förrän det kom folk som fotograferade både Flisan och mig tillsammans :)

Här står vi Flis, jag och Gizmo:






















Helt fantastisk!!!!
En massa skulpturer som är samman fogade till en stor pelare!

Flisan, Kari och Gizmo på trappen :






















Vi fikade och hade det koslig!





















Jag vet ju som uppfödare vad det betyder att få vara med avkommorna några dagar!

Jag tror att Kari njöt av att få mysa med Gizmo och han njöt av sin tid med "mamma".

Kort tagning igen:)






















Vi hade ett par fina timmar där i parken. Det är verkligen något man kan gå och titta på!!!

Dagen efter åkte vi till Holmenkollen och så klart hittade jag ett troll :)

Kari visste inte att jag är en stor samlare på troll så det var roligt att få stå under detta jätte stora sten troll!





















Vi fikade med kaffe och "bolle"!


















Njuter för fullt! Och vilken hoppbacke! Jisses så hög!


















Här står jag och Gizmo och man kan se hela Oslo här i från:















HÄFTIGT!!!!
Detta skall jag ta med min familj på nästa gång!

Vi tog lite kort på hundarna!

Icikarma`s Birinder tränas inför utställning:

















Eller så tränas ju jag egentligen, för Gizmo kan detta :)


















Kari ville ta bättre foton på Flisan, så hon ställde upp Flis:
















Måste säga att det är en vacker dama vi har :) utan att skryta!



Min dotter Cornelia har tjatat på mig om en Tibbe. så när jag kom upp fanns Lilleman
Icikarma`s Brahama kvar, så honom tog jag med mig hem till Sverige!
Tusen tack Kari!!!
Han skall bo hos Cornelia som äger blandisen Zarah :)






















Han är otroligt söt och en väldigt gullig kille!
Han, Gizmo och Zarah har funnit varandra :)






















Zarah vårt lilla barnbarn!




















Jag kommer också att bojkotta från och med nu Roayl Canin fodert pga av att de ger Kina sin röst angående att Kina nu bestämt genom sitt  maktövertagande.av Tibet.
Kina skall ha Världs utställningen där och gått ut med att alla Tibbetanska hundar numera skall hete Kinesisk ....
Detta accepterar inte jag och därför har jag avsagt mig allt som har med Royal Canins mat klubb etc!
Gör ni det samma!!!

Nu önskar jag er en fin helg!

TUSEN TACK Kari för ett par jätte fina dagar! Du är en fin vän och mentor!

Kram Ninna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar