fredag 31 juli 2015

Välkommen Nemi!

Hejsan!
Jag har inte hunnit att skriva här på bloggen, för jisses va grejer som skall fixas med när familjen är ledig och det är sommar!

Vi har hämtat hem Nemi eller Lady Duchess Des Pandas Des Terres Rouges från Holland. Ja hon är ju en import från Frankrike, men har bott hos kennel Hollandseer fram till nu.

Denna flicka samäger jag i hop med Jan Koenraat på V Hollandseer kennel.

Vi körde ner förra veckan IGEN så att säga... 

Vi var ju 3 veckor tidigare där på NLV club show, men det gör ingenting att få lite ensam tid med mannen! Jag måste ju ha någon som kör eftersom jag har ont i min rygg och kan inte köra bil så långt!
Mats funderar på hur tiden kan gå så långsamt! :)





















Hotel Koningshof ett mycket bra hotell som är service inriktat och snabbt bytte vårt hotell rum mot ett hund vänligt rum UTAN att ta betalt för det när jag bad dem!






















Diana Wauhle`och Landgold Fiona of Trolle "Jazzie" kom och hälsad på!
Diana berättade att när Jazzie hörde min röst innan hon såg mig, började hon att dra i kopplet.
Hon är en väldigt lydig hund som annars inte gör så.
Hon bara sprang fram till mig, satte sig ned och la upp nosen så att jag skulle blåsa henne i nosen. Hon blev så otroligt lycklig över att se oss, och tårarna rann ner för mina kinder av glädje!
Jag gör ju så från dag 1 med mina valpar, de kommer alltid ihåg vårt hälsnings sätt och det värmer så mitt hjärta!
Här gosar jag med Jazzie:






















Det är en stor lycka för mig att få träffa och mysa med mina Landgoldare!
En ynnest!
Hon är så otroligt vacker!
Och hon älskade även att bli kelas med av Mats:























Diana med Jazzie:





















Jazzie är så lik sin mor White`N Black Amidelle:






















Efter det bar det i väg till Jan för att dricka en god kopp kaffe och träffa vänner.
Härligt att få prata om vår ras Landseer!!! :)
Här är Jan och Nemi:






















Landgold Vilding of Trolle " Willem" hemma hos Jan :)























Nemi har aldrig åkt hiss förut, men hotell hissen var inga problem :)
Jag gick in och hon travade efter orädd och säker!
Hotell rummet var spännande och sitta fint, det hade ju Jan redan lärt henne :)























Vi fick oss en skön promenad:






















Nemi hittade en väldigt spännande pinne :) Den bar hon runt på i 45 min!
BRA EGENSKAP som vi skall jobba vidare med!
Allmänlydnads kursen börjar i slutet på aug så nu skall vi ha skoj vi två :)

Nemi gjorde ingen affär om att åka hiss upp på färjan heller:






















Vi somnade jag och hjärtat!













Väl hemma så fick Nemi bara vara och allt gick bra och vips var hon en i flocken!



Nemi vårt lilla hjärta välkommen hem!






















Du har mitt hjärta lilla hjärtat!




































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar