måndag 24 mars 2014

Jolly V Hollandseer BIR i Malmö Int

Hej på er vänner! 
Jag såg att mitt blogg inlägg om Trolle kullens 1 års dag inte blivit publicerad!!!!
Är jätte sur för detta!
Mina Trolle ungar jag tänkte på er!❤️

I dag var det Malmö Int utställningar och det var en dag av både besvikelser och glädje. 
Det som blev besvikelser var att Landgold Magic Eragon bara fick Excellent i öppenklass men vann sin klass, vi ville ju så gärna att det sista certet kunde komma, men icke....
I mina ögon är han redan en champion! 
Det blir fler utställningar i vår och då skall han ta det!!!!
Sedan var det Mellos tur och där blev det heller inget cert! 
Blev jätte ledsen för jag ville så gärna att det skulle bli en championat på hennes 3 års dag! Det blev också ett excellent bara och 3 bästa tik. 
Landgold Goblin of Trolle "Tintin" gjorde sin debut i dag i ringen men det var en omvälvande grej för honom och han fick ett very good! 
Den som vann junior klassen är en kille från Blå Rosen's Noa! Grattis! 
Noas mamma Glitter är ju min Lillens dotter så liiite släkt och stolthet finns det ju! 

Så kommer vi till vinnaren alltså BIR som blev vår Jolly V Hollandseer! 
Hon fick excellent, ck, sitt andra cert och cacib bara 15 månader gammal!!! 
Jag blev mycket glad över att vår kennel var den som plockade hem BIR!
Här är Robin med domaren Paul Stanton som älskade Jolly! 
Här är lite foton från i dag: 
Landgold Goblin of Trolle "Tintin"
Lotta med LP1 Melody: 
Jag ställer Trolle Landgold Magic Eragon: 
Och Tintin;
Älskade Jolly: 
Trolle nanar: 
Tintin: 
Jolly före utställningen: 
Tusen tack Jessica som ville prova ställa en Landseer i stora ringen. 
Jessica är ju uppfödare av rasen Pyrre och har Jojubas kennel och min goa vän! 
Nu ville inte Jolly mer i ringen och åkte ut, men det fanns en Landseer med i BIG 2 gruppen!!!!
Linus sitter och fikar: 


Nu vill jag tacka alla fina människor runt mig! Ni är guld! 
Tack Litta för att jag fick tanka och bara vara med dig, samt allt häst jobb med pälsar som vi hjälptes åt med! 

Robin! Än en gång trollade du och fick vår pälslösa lilla unge till cert och cacib! 
Du är underbar!!!! Älskar dig min unge!










1 kommentar:

  1. Hej gums, har börjat om så du vet om intresse finns.. Kramkram :)

    SvaraRadera